סיפור מוזר של בטן עצבנית...

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

12/08/2008 | 01:42 | מאת: רם

שלום, אני סובל מהבטן מאז שאני זוכר את עצמי...כיום אני בגיל 32... אני לוקח כדורים של נירבקסול כרגע 1 ביום... הבעיה היא כזאת, לפעמים יש לי הרגשה מוזרה שכוללת כאילו סחרחורת (תחושת עירפול), כאב בטן לפעמים בחלק העליון לפעמים בתחתון, זיעה קרה בידים וגם ברגלים כאב ראש באזור מרכז הראש ומעל לרקות והרגשה של צורך ביציאה, לפעמים יש יציאה וליפעמים יש שיחרור של גזים, רוב הסימטומים בדרך כלל נעלמים לאחר השיחרור...חוץ מכאב הראש...זה בדרך כלל קורה אחרי שאני אוכל דברים שאני מגדיר אותם כאסורים לי ( כמו חלב, בקר, ירקות מסוימים קפה...רשימה ארוכה) או יום אחרי. עברתי CT ראש, בדיקת עצבים של הראש ( מחשיר שבודק חשמל ,לא זוכר את השם), אולטרסאונד בטן, רגישות לצליאק, בדיקת כרום, דם סמוי, פרזיטיפ, רשימה ארוכה של בדיקות דם, ניכנסו מהפה לקיבה כולל ביופסה של הקיבה הכול חזר תקין סגרו על IBS (המעי הרגיז=מרגיז). בצד של האלטרנטיבי עברתי טיפול של קנדידה, ולאחרונה זה חזר בכמות נמוכה (לפי בדיקת דם של קנדידה). הכל מתחיל וקשור לבטן – ליציאות, בעיקרון יש לי יציאות תקינות של אחת ביום, לפעמים יכול להיות רכה או עצירות, כל עוד אני בסדר יום תקין היציאות טובות. אני רוצה לבצע את הבדיקה קולונוסקופיה, הרופאים לא ממש ממליצים לי... אשמח להמלצות... תודה מראש, רם.

לקריאה נוספת והעמקה
15/08/2008 | 12:11 | מאת:

היי רם, הסיפור שלך לא מוזר בכלל. נשמע מקרה קלאסי של מעי רגיז. אם בדיקות הדם לא מראות על סימני דלקת ואי ספיגה, ואין לך חום או דימומים, והבעיה היא "מאז שאתה זוכר את עצמך", נראה שיש כאן באמת השפעה של תסמונת המעי הרגיז. מציעה לך לקרוא את הספר "לוקחים לבן במקום ללב" של פרופ עמי ספרבר, שמלא באינפורמציה חיוניות ומעניינת. בנוסף, אולי תפנה לייעוץ של נטורופת או אלרגולוג, כמו שכתבתי לשואלת הקודמת. אין מה לעשות, לפעמים שינויים תזונתיים, גם אם הם קשים לביצוע, הם התרופה הטובה ביותר שלנו. הרבה בריאות

15/08/2008 | 17:17 | מאת: רם

היי ליהיא, לא דלקת, לא אי ספיגה, לא חום, לא דימומים...הפעם הראשונה שזה ממש הפריע לי היתה בגיל 14 (היום 32)...אז יש לי מעי רגיז...עדיף הוא מאשר אני...;-) אני אחפש את הספר...שינוי תזונה באמת עוזר...ועזר... אבל לפעמים יש רצון לאכול דברים...יותר מעניינים=סבל של יום יומיים...אבל שווה כל רגע... :-) רק בריאות בתוספת גדושה של צחוק, ותודה רבה, רם.