קוליטיס ואופטלגין

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

05/07/2007 | 21:21 | מאת: עומר

שלום, לפני מספר ימים אובחן בקולונוסקופיה שכלל הנראה אני חולה בקוליטיס כיבית (תוצאות הביופסיה יגיעו רק בעוד כ-10 ימים ורק אז יקבעו סופית). בינתיים, בכאב שהתחיל מהיום האחרון של הדיאטה שהייתי צריך לעשות לפני הקולונוסקופיה, אני סובל מכאב בצד שמאל של הגוף, מהמתניים ובעד בית השחי, כולל בצד שמאל של הגב, קרוב יותר לחלקו העליון (אך יחסית באמצע). אני לוקח בינתיים כדורי ראפאסאל במינון של 4 גרם ליום. רציתי לדעת, האם אני יכול לקחת אופטלגין ללא חשש כאשר כואב לי? מלבד זאת - רציתי לשמוע אם לחלקכם יש שמץ של מושג לגבי מדוע הכאב הוא בהרבה חלקים שלא קרובים למעי הגס (ודווקא בצד שמאל - כאשר הדלקת במעי הגס אצלי היא בצד ימין). מלבד זאת - שאלה שמעניינת אותי: אצל חולי קוליטיס (ואני יודע שאצל כל אחד זה משתנה, אבל אני מדבר על הממוצע) - האם תקופת הרגיעה הן ארוכות בהרבה בד"כ מהתקופות הקשות? והאם בתקופת רגיעה התפקוד הוא רגיל לחלוטין? תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
05/07/2007 | 22:11 | מאת:

היי עומר, קודם כל - אל ייאוש. כולנו מכירים את תחושת ההלם שאחרי האבחנה. לוקח קצת זמן לעכל את זה, אבל בסופו של דבר תדע שניתן לחיות עם המחלה ולתפקד תקין ולאורך זמן בכל תחום - במישור המשפחתי, חברתי, מקצועי ובכלל. לגבי הכאבים שלך, אין לי מושג מה זה הכאב שציינת, אבל אני רוצה להגיד לך שאופייניים למחלות מעי דלקתיות גם כאבים מפושטים בגוף. יש כאלה שסובלים מכאבי מפרקים, ויש כאלה (כמוני...) שסובלים מכאבים באזור הבטן לאו דוקא במקום הדלקתי. אל תשכח שלא תמיד ניתן לראות בבדיקה את כל האזורים הדלקתיים, והמעיים הרי מתפתלים בסיבובים ואי אפשר לצפות שאם ראו דלקת בצד שמאל דוקא (או הפוך) לא יכאב לך בצד ימין. זו לא מתמטיקה... לגבי ההתלקחויות והרמיסיה, כמו שכתבת זה משתנה. יש כאלה שנהנים מרמיסיה של שנים ויש כאלה שבקושי מצליחים להשיג אותה. אי אפשר לדעת. תלוי גם בדרגת חומרת המחלה שאובחנת ובאדיקות שבה תתמיד בטיפול ובהוראות התזונתיות. גם קצת מזל (או חסדי שמיים, תלוי במה אתה מאמין....) לא יזיק כאן. אני מאחלת לך הרבה בריאות, רמיסיה ארוכה וטובה, ותשתדל לא לתת למחלה לנהל לך את החיים. היא חלק ממך מעכשיו, אבל היא בהחלט לא מה שמגדיר אותך. בהצלחה. נ.ב. עד כמה שנאמר לי כשחליתי, מותר לקחת אופטלגין, אבל אל תסמוך עלי. אין לי ניסיון עם זה. אני "חוטאת" ולוקחת נורופן :)

05/07/2007 | 22:39 | מאת: עומר

תודה רבה על התשובה. נעים לדעת שיש חבר'ה כמוכם שמכירים את המחלה מקרוב ותומכים בחולים אחרים. אני מקווה לא לתת למחלה לנהל לי את החיים - וגם מקווה שהיא לא תנסה (משמע, תקופות רגיעה ארוכות ותקופות התקפים קצרות).

28/02/2014 | 14:39 | מאת: רמי גבאי

שלום. רציתי לשאול אותך מנסיונך לגבי מיקום הכאב והקשר למיקום הדלקת. אם ניתן תרשמי לי למייל בבקשה [email protected]