מכשירי שמיעה וכאבים והיפרקאוזיס

דיון מתוך פורום  מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה

06/08/2019 | 10:19 | מאת: מירב

בוקר טוב. אני בת 50 וכל חיי סובלת מכל מערכת האא"ג. נותחתי 13 פעמים ניתוח לצינרור התופיות ופעם אחת להוצאת הכולסטאטומה. ובנוסף, יש לי פיברומיאלגיה. סף השמיעה שלי היא בינונית חמורה ולפני שהשמיעה ירדה, היה לי מכשיר בתוך האוזן שפרט לדלקות אוזניים עקב אטימת האוזן, שמעתי עמו די טוב. סוג ירידת השמיעה שלי היא הולכתית מעורבת. לפני כשנתיים ניסיתי מכשירי שמיעה מהטובים שיש אבל גם הצליל שבקע מהמכשיר שיגע אותי(יש לי היפרקאוזיס חמור ואני לא יכולה לשמוע כל דבר שהוא חזק יותר ממה שאוזניי מסוגלות לשמוע) ובמוסף, המכשירים מאחורי האוזן, בעיקרבאוזן שמאל, הכאיבו לי מאוד עד כדי שאני לא מסוגלת להיות עם המכשירים בכלל. גם הצליל המתכתי שיגע אותי. רציתי לדעת איזה פיתרון אחר אם בכלל, קיים לאחת כמוני..? אני גם חייבת שהמכשיר יהיה עם איוורור ומצד שני שיהיה אטום לרעשים, אחרת לא אבין כלום. והאם ישנו מכשיר שיענה על מכלול בעיותיי? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מירב, לאור המצב המורכב שתיארת, אכן לא מומלץ לאטום את האוזן עם מכשיר שמיעה תוך אוזני ועל כן יש לחפש חלופות אחרות. אינני יודעת אילו מכשירים ניסית בדיוק, אולם ניתן להתאים מכשיר מאחורי האוזן עם התאמה מאוווררת יחסית לעקומת השמיעה שלך. בנוסף, ישנן לקויות מעורבות המאפשרות התאמת מכשיר שמיעה בהולכת עצם. מכשירי שמיעה אלו ממוקמים על העצם שמאחורי האוזן ואינם כוללים חלק הנכנס לתוך תעלת השמע. מאחר ולאין בידי את בדיקת השמיעה שלך לא אוכל לומר לך האם סוג כזה של מכשיר מתאים עבורך. אולם, מכשירים מסוג זה מותאמים במרפאות האודיולוגיות בבתי החולים וניתן לפנות לשם לקבלת ייעוץ. בהצלחה ורק בריאות שמרית

10/08/2019 | 08:55 | מאת: מירב

תודה רבה שמרית יקרה על התשובה! כוונתך למכשיר בתור העצם לזה שמוכנס בניתוח ומדמה שמיעה טבעית, ללא אוזניות בתוך האוזן? שכחתי את ראשי התיבות של זה ובאמת, הרופא אמר שזה יהיה עבורי מעולה, אבל אני מאוד חוששת שלא אוכל לסבול את השמיעה ושמא היא תהא לי חזקה מדי. ואם לא לזה התכוונת, אז היכן המכשיר ממוקם אם זה בהולכת העצם? כשאני עושה בדיקת שמיעה, אז כששמים לי על העצם את האוזניות, אני מאוד נבהלת וזה מציק לי, זה אותו הדבר? אני ארגיש את הקול דרך העצם בוויברציות מעצבנות? תודה רבה ושבת ברוכה! מירב.

אכן למכשיר הנ"ל התכוונתי. שם המכשיר הינו BAHA וניתן לנסות אותו לפני הניתוח ע"י לבישת סרט. בנוסף, ישנה חלופה נוספת בשם ADHEAR שאיננה מצריכה ניתוח. תתיעצי עם הרופא המטפל והוא יפנה אותך למרכז האודיולוגי הקרוב אליך. בהצלחה! שמרית

11/08/2019 | 18:28 | מאת: מירב

תודה רבה שמרית יקרה! התכוונתי לסוג אחר שנקרא BHS וזה לפי דברי הרופא יכול להתרים לי היות ואין מכשיר חיצוני שיפריע לאוזני הלא מאווררת. הרופא מצידו מחר ינתח אותי, הוא מאוד שמח כשאמרתי לו שאני מרכיבה מכשירי שמיעה, אבל התאכזב כשסיפרתי לו כעבור שלושה חודשים שהם גורמיםלי לכאב רב ודלקות אוזניים ושהרעש בלתי נסבל. כך שלדעתו זה הכי מתאים לי.

מצוין, ישנן מגוון אפשרויות הפתוחות לפניך! המון בריאות שמרית

מנהלי פורום מכשירי שמיעה ושיקום שמיעה