סכרת ואי ספיקת כליות

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה ויתר לחץ דם

20/06/2026 | 03:46 | מאת: רבקה

שלום ד״ר הורביץ, אני בת 77 סוכרתית. לאחר 5 שנים של מדד יציב יחסית : +gfr 30 וקריאטנין 1.3 יש ירידה בבדיקה האחרונה לgfr 24. וקריאטנין 1.9 האם יש טיפול לסכרת שיוכל במקביל גם לשפר/ למנוע החמרה במצב הכליות? האם מותר במצבי לקבל פורקסיגה? (נאמר שנהוג לתת את התרופה במצב כלייתי בינוני ואולי זה לא ישפיע עליי) הומלץ לי על טרג׳נטה אך לפי מה שהבנתי זה לא אמור לסייע גם לכליות ובנוסף באזהרות עלול לגרום לדלקת לבלב חמורה. מה דעתך? מה הסיכוי לכך? איזה תרופה ניתן לקחת במצבי שתוכל לסייע לי? אני ממש בצומת דרכים ומפחדת מאוד מהחמרה במצב /להגיע לדיאליזה. יש לציין שסכרת מאוזנת (הופסק טיפול בגלוקומין) וגם לחץ דם כרגע מאוזן יחסית ( לוקחת וזודיפ ונורמלול) ללא בעיה בלב ובאופן כללי מרגישה טוב. בu.s כליות : כליות אקוגניות. כליה ימנית 9 ס״מ. ללא חלבון בשתן וללא עדות להמטוריה. תודה מראש על העזרה

21/06/2026 | 16:50 | מאת: רבקה

(תיקון: יש חלבון בשתן ) ושאלה נוספת: האם מומלץ לדעתך להתחיל טיפול בסכרת באינסולין במצב זה? מה ההשפעה על הכליות ובכלל? תודה רבה

מנהלי פורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם