כליות ואנמיה

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה ויתר לחץ דם

03/05/2026 | 02:53 | מאת: צחי

שלום רב בן 53 קראטינין מספר שנים כ 1.6 בבידקות דם הברזל ומאגרי ברזל שלי נמוכים מזה כשנתיים ועכשיו ירדו עוד קצת Fe - Iron 47 Transferrin 313 Transferrin Saturation(%) 11% Ferritin 8.3 המוגלובין כן בטווח תקין Hemoglobin 14.7 אבל המוגלובין הזה מתחת לנורמה Mean cell Hemoglobin (MCH 26.3 האם הממצאים חריגים והאם זה קשור לכליות כי זה דבר שמתמשך בהרבה בדיקות תודה

תןדה על שאלתך הממצאים מעידים על חסר ברזל. בעוד שההמוגלובין תקין. ממצאים אלו אינם קשורים למחלת הכליה. ממליץ על השלמת בירור גסטרואנטרולוגי לרבות קולונוסקופיה ( בדיקה זו מקובלת מעל גיל 50 ללא תלות במחסני הברזל) במקביל ממליץ על נטילת תוספי ברזל פומיים למשך מספר חודשים בריאות שלמה יובל

מנהלי פורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם