טיפול אפקטיבי למחלת כליות פוליציסטית PKD
דיון מתוך פורום נפרולוגיה ויתר לחץ דם
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
נתקלתי במחקרים מאוניברסיטת קליפורניה שהראו כי דיאטה קטוגנית או צום לסירוגין עצרו ואף הפכו את גדילת הציסטות בכליותיהם של עכברי מעבדה עם מחלת PKD. האם המחקרים האלה מוכרים והאם כחולה PKD לא כדאי לנסות אחת מהדיאטות האלה? מאמר לדוגמא פורסם במגזין החשוב NATURE בגיליון אוקטובר 2019 תחת הכותרת: Ketosis slows the progression of PKD
אכן לאחרונה מצטברות ראיות לכך שדיאטות קטוגניות / צום לסירוגין יכולות להאט את גדילת הציסטות והתקדמות המחלה. חשוב לציין שמדובר במחקרים ראשוניים, רובים בוצעו בחיות , ואילו שלא היו עם מדגם קטן של משתתפים. איני שולל ניסיון עם דפוסי תזונה אילו , אולם לשוב לבצע אותן בליווי צמוד של דיאטנ.ית מאחר ועלולות לגרום לתופעות לוואי. במיוחד למטופלים הנוטלים תרופות מסוג SGLT2