צריכה יעוץ דחוף , תאי דם בשתן

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

24/06/2023 | 17:05 | מאת: קרן

היי אני מאוד אשמח ליעוץ והרגעה כי אני כבר לא יודעת לאיפה זה קשור, ומפחדת מאוד מגידול בשתן (אני אישה בת 26 לא מעשנת ולא שותה אלכוהול) זה התחיל לפני שנה הופיעו לי כל מיני הפרשות בשתן שצפו וצריבה קטנה זה עבר אחרי כמה ימים והיו כל הזמן הפרשות מהנרתיק עצמו גם שהמשיכו, אחרי 4 חודשיים מהמקרה הלכתי לאורלוג כי דאגתי ועשיתי אצלו אולטרסאונד דרכי שתן וכליות אמר שהם נראים במצב טוב ועשיתי גם בדיקת שתן שמצאה רק בקטריות בכמות גבוהה אמר שזה לא קשור אליו ושאני צריכה גניקולוג ונתן לי אנטיביוטיקה לזיהום בנרתיק אחרי זה המצב המשיך והיו לי הפרשות מהנרתיק בצבעים מוזרים כתום , צהוב קישרתי זאת לנרתיק כמובן שיש לי שם זיהום ולא טיפלתי בזה לצערי הרבה זמן ועכשיו שוב חזר לי תופעות בשתן עצמו זה התחיל שראיתי ליחה לבנה עם צהוב בפנים צפה בשתן , ואחרי שבוע וחצי התחיל לי ממש תסמינים במערכת השתן בדיוק אחרי שנגמר המחזור , צריבה בשתן , דחיפות כל חצי שעה צריכה להשתין , שתן מעונן ללא כאבים בבטן אולי בקטנה הלכתי לבצע בדיקת שתן ויצא שיש לי 5-10 בהמגלובין בשתן שהבנתי שזה מעט דם בשתן מהרופאה (אני לא גרה בישראל) הערך פה אמור לצאת שלילי ו5-10 זה ערך נמוך לפי מה שהבנתי ממנה ושאין לי מה לדאוג שלפי הבדיקות נראה שיש לי גם קצת תאי דם לבנים ושככול הנראה בשילוב עם התסמינים יש לי דלקת בשתן ושוב יצא בקטריות בכמות בינונית , חשוב לציין שגם ביום שלישי עשיתי פעילות גופנית מאומצת בחדר כושר וביום שישי הייתה הבדיקת שתן האם גם זה יכול להיות קשור ? ובאתי לבדיקה גם מאוד מיובשת ובחרדה..ובנוסף נגמר לי המחזור יום לפני הבדיקה, אודה מאוד לתשובה מה זה יכול להיות היא טוענת שהדלקת בנרתיק עברה לשתן אבל לא קיבלתי תשובה מספקת על הערך שיצא בבדיקת השתן לגבי הדם

ראשית ארגיע אותך שגידולי רואים בהדמיית כליות בדרך כלל כגוש כלייתי. לא סביר שיש לך גידול. הפרשות נרתיקיות קשורות לרוםא נשים ולא לנפרולוג. מומלצת בדיקת רופא/רופאת נשים ואם יש עוד צריבה במתן שתן גם תרבית שתן.

26/06/2023 | 01:28 | מאת: קרן

תודה על התשובה המהירה, אך מה הכוונה רואים כגוש כלייתי? זה מתקשר גם לשלפוחית השתן ? אם היה לי גידול חס וחלילה סביר שהיו רואים זאת לפני 3 חודשיים באולטרסאונד? כי הוא אמר שהכל נראה לו טוב.. וכן הלכתי לרופאת נשים לפני כמה ימים גם היא וגם האורלוג אמרו שמדובר ככל הנראה בדלקת בשתן שככל הנראה עברה מהנרתיק לשתן , אבל אני עדיין מאוד חוששת בגלל התוצאה שיצאה בבדיקת השתן 5-10 בהמוגלובין האם יש ממה לדאוג?

מנהלי פורום נפרולוגיה