אי ספיקת כליות מגדים עולים

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

19/06/2023 | 23:18 | מאת: ליאור

שלום, לסבתא שלי יש בעיה של אצירת שתן ולכן הגיעה לבית חולים בחודש מאי וקיבלה כמות גבוהה מאוד של פוזיד כל יום. כשיצאה מבית החולים לאחר 12 ימים של טיפול אינטנסיבי, ראינו בבדיקת דם שנעשתה שהמדדים עולים ועולים. כעת הurea צמח בחודשיים ל132 ובדיקת GFR מראה תוצאה במרץ של 58 וכעת של 38. קריטיים אם עלה ל1.34 בחודשיים האחרונים בלבד. האם מוגדר אי ספיקת כליות חמורה?? לרוץ לבית חולים? מה לעשות? היינו אצל נפרולוג פרטי בחודש מאי והוא אמר שהוא לא רואה בעיה חמורה בכליות אבל מאז החמיר. חשוב לציין שיש בעיות של יתר לחץ דם, עודף משקל וסכרת אבל לפני שלושה חודשים ניתן לראות תוצאות בנורמה לגמרי! זה שינוי של שלושת החודשים האחרונים. אנחנו ממש מבקשים את עזרתכם, לא רוצים להגיע למצב בלתי הפיך!!!

לא נותנים לאצירת שתן פוסיד. פוסיד נותנים כשיש קושי של הכליה להפריש עודפי מים ומלח והדבר נובע פעמים רבות מאי ספיקת לב ו/או כליות. פוסיד עלול לגרום לעליית קראטינין אם הוא גורם להתיבשות וצריך למצוא את המאזן הנכון. אפשרות נוספת היא שבאישפוז התחילו לה טיפול תרופתי נוסף ליתר לחץ דם, אי ספיקת לב או לסוכרת שמשפיעים על הכליות. מומלץ להתיעץ עם הנפרולוג שמכיר אותה.

20/06/2023 | 06:20 | מאת: ליאור

תודה רבה דוקטור! השאלה שלי האם יש איך לעזור למצב. קוריאטנין 1.34 וurea עלתה ל132 זה המון! מבחינת כדורים באשפוז לא החליפו כלום חוץ משהחליפו גלוקופאז בטרגנטה. וכן ידועה בעיה של אי ספיקת לב עם טפטוף בינוני לכן מקבלת פוזיד. השאלה האם יש איך לאזן את התרופות ככה שהכליות לא ימשיכו להפגע. כי כרגע הנתונים מדרדרים מבדיקת דם לבדיקת דם.

זו לא שאלה לפורום. לא נוכל להמליץ על שינוי טיפול בלי לראות ולבדוק את המטוםלת.יש לפנות לרופא המשפחה ןגם לנפרולוג שנתן את הייעוץ הפרטי.

מנהלי פורום נפרולוגיה