אבנים שנמצאו בכליות בצילומים

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

27/05/2022 | 12:57 | מאת: שירה

במסגרת בירורים של כאבי בטן ודברים נמצאו גם פירורי אבנים בשני הצדגים, נאמר שכרגע אין מה לעשות לא חוסמות, ממשיכה בירור גסטרו אולי לעוד בדיקות כי יש כאבי בטן נאמר שלא אמור לכאוב, לשתות ושלח אותי לנפרולוג, מה הנפרולוג יכול לשלוח שלח לעוד כמעט עוד שנה רוצה שאעשה עוד אולטרסאונד קטן רק בירור לעוד שנה לגביי מיקום האבנים , הבעיה שההפניה להרבה פחות למתי שרוצה אבל אבקש שיגיע המועד מרופא המשפחה. כרגע מצאתי תור חנפרולוג רק טלפוני זה משנה סוג התור במיוחד שזה פעם ראשונה ומה יכולים לשלוח אחרי שנשלחתי כבר לאולטרסאונד וסיטי . ועוד שאלה המקור לאבנים יכול משמן קנאביס שלקחתי והפסקתי והתחיל מבטן , בגלל שאמרו לי שלא אמור לחץ וכאב שמרגישה למטה מנסה לשאול את הגבטרולוגית אולי כדאי עוד בדיקה כי גסטרוקופיה עדתה ומצאה בקע ולדעתי גם לשלול עם הבדיקה השניה אתייעץ איתה מפאת שהאבנים לא חוסמות או דבר אחר שיכול לגרום לכאבים למטה ובסיטי מצכו טיפה ציסטות , זה משהוא שצריך לעשות איתו משהו?

בנוגע להארכת מועדי ההפניות כך שיוכלו להתבצע בסמיכות לביקורת נפרולוג) יש להתיעץ עם רופא המשפחה. יכול להיות שיצטרך לתת לך הפניות חדשות. הנפרולוג המטפל בוודאי יאמר לך אם הציסטות שנמצאו דורשות המשך ברור. שמן קנביס לא גורם לאבני כליה.

28/05/2022 | 16:42 | מאת: שירה

כן יצטרך לתת הפניה חדשה כי האורולוג רשם תאריך שאעשה שוב בדיקה ולגביי הנפרולוג שאמצע תור, לגבי הציסטות לא התרגש. מוזר שהשמח לא אבל ממשיכה גם עם הגסטרולוגית אולי גם משם הבעיות , האבנים אמר ממש פירורים זה בכלל לא קריטי. בגלל זה הצילום שוב רק קגוב לשנה.

28/05/2022 | 16:51 | מאת: שירה

וכדורים שלוקחת באופן קבוע יכולים לעשות אבנים , כי אף פעם לא היו והרופאה שלי בגסטרו ממש נגד אמרה שעושה המון בלאגנים בבטן ונזקים ובאמת הכל התחיל לאחר לקיחת לפני זה לא היו לי הרגשות ובעיות, איך תסבירי את זה?

השאלה לא מובנת. אבל יש תרופות שיכולות להעלות סיכון לאבנים. למשל ויטמין סי בכמויות גדולות. בנוסף מחלות מעי, אם גורמות לבעיות ספיגה, יכולות לגרום לאבנים. איסוף השתן יעזור להבין את הסיבה לאבנים ולטפל בהתאם

30/05/2022 | 07:12 | מאת: שירה

אבל סובל דיחוי כי אמר שיש גריגירים קטנים הכדורים שלוקחת זה לאפילפסיה. והתורים לא קרובים, לקחתי בסוף מה שיחסית קרוב במיוחד שלא רציני כרגע. לא עדיף את הבדיקה בהמשך סי טי לעומת אולטרסאונג, כי אולטרסאונד היה לי יותר קשה בגלח הנשימות וגם יש לי גזים בודקים עוד בעיה שלא קשורה לזה. אפשר לנסות לשכנע לעשות סי טי שיותר קל לי אולי אם זה אם חומר או בלי כי פעם קודם גילו את כל האבנים רק בסיטי.

מנהלי פורום נפרולוגיה