שתן שקוף וגרד מפושט

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

15/04/2022 | 21:46 | מאת: מאיה

מספר שבועות יש לי שתן מדולל כמו מים. ללא צבע. בלי קשר לכמות שתיה. סובלת מחולשה קיצונית ולחצי דם נמוכים. גרד בכל הגוף. ללא פריחה. ברקע קרוהן פעיל כשבשנה האחרונה מרותקת למיטה ואיבדתי כמעט את כל מסת השריר שלי. Cpk נמוך מאוד (25 שהגבול התחתון הוא 50) בבדיקת קריאטנין תמיד נמוכה מאוד. האם יש סיבה לדאוג משתן מדולל על אף שהקריאטנין נמוך? גם urea נמוך. Hdl נמוך למה השתן ככ מדולל גם בצום? האם יכול להעיד על בעיה בכליות? אולי מפוספס בגלל שהקריאטנין נמוך עקב מסת שריר נמוכה?

שתן מדולל מצריך בירור אם מלווה בכמות שתן גבוהה (לרוב מעל 3 ליטר ליממה באדם בוגר) או באי ספיקת כליות שאין לך. בנוסף, לאור מחלת הקרוהן הפעילה, כדאי לבדוק האם יש חלבון בשתן

16/04/2022 | 17:29 | מאת: מאיה

תודה על תשובתך. וחג שמח. באיסוף שתן היה ליטר ו 600 והיה לסירוגין בשנה האחרונה חלבון בשתן. כרגע בבדיקה החשבון היה בגבול התקין. זה שולל בעיה בתפקוד הכלייתי? לא יכול להיות שמפוספסת בעיה בתפקוד הכלייתי בגלל שהקריאטנין לא ככ אמין במצבי? ראיתי באינטרנט בדיקה שנקראת ציסטטין. C. אבל הרופאת משפחה לא הכירה. הפנתה נפרולוג והתורים מאוד רחוקים.

בדיקת ציסטטין סי לא קיימת בארץ. הפרשת שתן בכמות 1.6 ליטר הינה תקינה. בנוגע לחלבון - קשה לי להתייחס, צריך להבין באילו מצבים הופיע חלבון.

מנהלי פורום נפרולוגיה