לחץ דם

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

01/12/2021 | 16:22 | מאת: מאור

שלום, בהמשך לשאלתי ועצתכן בפורום סבא שלי בן 88, בהולטר ראו יתר לחץ דם לילי, עם ערכים שהגיעו ל 160. גם ביום היה לא מאוזן ולכן עלינו לאקספורג 80/5 במקום ולסרטן 80. עשה בדיקת שינה כמו שאמרתן, בה ראו הפרעה קלה 17 הפסקות נשימה בשעה, הותאם CPAP. בעצת אאג ביצע הולטר חוזר עם המכשיר, כאשר לא הייתה הפרעה בנשימה, הלחץ דם בלילה עדיין עלה (נמוך יותר לעומת פעם קודמת 140 לערך, כנראה בגלל המעבר לאקספורג, אך עדיין גבוה יותר לעומת היום). על כן אמר שאין צורך במכשיר אלא רק אם הוא משפר את איכות השינה, כי הוא לא הסיבה ללחץ הדם הגבוה בלילה. אמר לפנות לנפרולוג כדי לראות אם יש סיבה אחרת ללחץ הדם הלילי, אם בכלל צריך לבדוק. אציין שיש אי ספיקת כליות creatinine 1.4. למרות שהעלייה לא משמעותית, האם יש צורך לברר? וגם אם לא, מה יכולות להיות הסיבות לכך חוץ מדום נשימה בשינה?

יתר לחץ דם שניוני (היכול לנבוע ממחלת כליות, בעיות בכלי הדם לכליה, בעיות הורמונליות ועוד) יכול לגרום להעדר ירידה בלחץ הדם בלילה. בהתחשב בגיל של סבך והעובדה שלחץ הדם מאוזן במידה סבירה, לא הייתי מרחיבה את הבירור. זה לא יקדם את הטיפול בו.

04/12/2021 | 19:19 | מאת: מאור

זה מה שחשבתי. תודה לדעתך, יש איזשהו יתרון להמשך שימוש ב CPAP למרות שהוא לא מביא לירידת לחץ דם וכנראה גם לא לשיפור באיכות השינה לפי הרגשתו? הוא רק הוריד את הפסקות הנשימה, השאלה אם זה עושה משהו

דום נשימה בשינה קשור בתחלואה קרדיווסקולרית (מחלות לב וכלי דם) ולכן אם אכן יש דום נשימה בשינה כדאי לישון עם cpap גם אם לא מוריד את לחץ הדם.

מנהלי פורום נפרולוגיה