בדיקת איסוף שתן 24 שעות

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

18/05/2021 | 21:34 | מאת: דן

היי, לפני שלושה שבועות עשיתי אימון די חזק לאחר תקופה ארוכה שלא התאמנתי, והחלו לי כאבי שרירים חזקים בידיים דבר אשר לא חוויתי. היה לי קושי ביישור הידיים כמה ימים. פניתי לרופא והיא נתנה לי לעשות בדיקות דם שבוע לאחר מהאימון. בבדיקות דם התברר שיש לי תמס שריר בעקבות cpk גבוה 3000 (הנורמה עד 150) וזה היה עוד שבוע אחרי האימון. הקרטיאנין והאוריאה הערכים בדם היו תקינים באמצע. לפני כמה ימים עשיתי בדיקת איסוף שתן 24 שעות (שבועיים וחצי אחרי האימון) התוצאות הפרשת אלבומין קלה בשתן Protein urine 63 mg Protein u sample 3.3 mg חשוב לציין כל הבדיקות נעשו באיסוף של 24 שעות! אני קצת בלחץ מהתוצאה של האלבומין. מה דעתך על זה? האם יש חשש לנזק לכליות? תודה רבה על עבודת הקודש שלך כאן

כמות החלבון באיסוף תקינה. לא כתבת מה ערך האלבומין באיסוף השתן. רק כתבת הפרשה "קלה". ערך של עד 30 מ"ג ליממה זה נחשב "תקין" (למרות ש 0 עדיף על 20 ). אם הערך מוגבר מומלץ לחזור על הבדיקה בעוד מספר חודשים ואם חוזר מוגבר לראות האם יש גורמי סיכון קרדיוסקולארים (למשל עישון, יתר לחץ דם ועוד) שאינם מטופלים וכדאי להתחיל לטפל בהם. זה הצעד הראשון.

20/05/2021 | 19:34 | מאת: דן

ככה כתוב הפרשה קלה של אלבומין. לא מצויין ערכים. אבל אם כמות החלבון תקינה ו3.3 mg/dl זה לא מעיד שהכל תקין? כי בכל מקרה הערכים נמוכים?

מנהלי פורום נפרולוגיה