יחס אלבומין קראטין בשתן

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

16/03/2021 | 13:52 | מאת: שואל

שלום, 1.מה המשמעות של ערך 47 של מג/גרם לאישה בת 67 ללא מחלות סכרת ואשר נוטלת במשך שנים תרופות נגד לחץ דם, ולחץ דם תקין לאורך המעקב, ללא השמנת יתר. 2. כשבועיים טרם הבדיקה הזאת סבלתי משריפה ואי נוחות בעת מתן השתן, האם יש קשר בין השניים? 3. אילו סיבות יכולות לגרום לכך, ואיזה בירור הרופא משפחה ייתן במצב כזה?

נונכחות מוגברת מתונה של אלבומין בשתן ("מיקרואלבומינוריה ") לא מופיעה רק בסוכרת , לחץ דם לא מאוזן והשמנה. היא ממצא לא ספציפי שיכול להיות חולף לאחר פעילות גופנית ספורטיבית מאומצת, מצבי חום, דלקת בדרכי השתן ועוד. כדי לאשש שמדובר בממצא אמיתי מומלץ לחזור עוד מספר שבועות/חודשים על הבדיקה, ובאותה הזדמנות גם בדיקות דם לתיפקודי כליה, פרופיל מטאבולי (סוכר, שומנים בדם). אם גם בבדיקה חוזרת תהייה נוכחות מוגברת יש לוודא איזון לחץ דם מיטבי, ולטפל בכל גורמי הסיכון הקרדיוסקולרים (שומנים בדם כדוגמא). אם מעשנת מומלץ להפסיק לעשן.

18/03/2021 | 10:41 | מאת: שואל

תודה על המענה המהיר והמפורט. ישר כוח לכן. בהמשך לשאלה, האם לאור ממצאים של 48 מג/גרם יחס אלבומין קריאטנין, כאשר בכל בדיקות העבר, שאחרונה לפני שנה הראו 0, יש צורך לבצע בדיקה חוזרת? ואם כן, מתי? האם לדעתכן בעוד חצי שנה זה פרק זמן סביר או לבקש בדיקה קרובה יותר? רקע: גיל 68 נקבה, נטילת תרופות לחץ דם במשך שנים, במעקב לחץ דם בנורמה, אין סכרת, אין השמנת יתר, אין עישון.

3-6 חודשים זה טווח סביר

מנהלי פורום נפרולוגיה