הימצאות חלבון בשתן--

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

20/01/2021 | 13:30 | מאת: חן ב

שלום רב, בת 29 בריאה בדרך כלל. בבדיקות דם שביצעתי בחודש ספטמבר האחרון נמצא שיש לי חלבון בשתן- A/C ratio u 734 מ"ג שבבדיקה נוספת לאחר חודש ירד ל 290 מ"ג. מאז במעקב נפרולוגי שכלל גם אולטרסאונד כליות שיצא תקין, ביצעתי פעמיים איסוף שתן ועדיין נכון לבדיקה האחרונה שביצעתי בתחילת החודש הנוכחי יש חלבון בשתן בכמות של 358 מ"ג. כרגע התחלתי טיפול בלוסרדקס 12.5 מ"ג להורדת החלבון בשתן. שאלותיי הן: 1. ללא קשר לממצא של החלבון בשתן, לפני כחודש עברתי בדיקת אקו לב עקב חרדות ואחד הממצאים באקו לב היה תפליט פריקרדיאלי. רציתי לדעת האם יש קשר בין הממצא הזה לבין החלבון בשתן? 2. בחודש יולי(חודשיים לפני בדיקות הדם הראשונות שהראו שיש חלבון בשתן) הייתי במעבר דירה שכלל מאמץ פיזי רב מאוד עד כדי התייבשות וקבלת עירוי נוזלים. האם ייתכן שזה האירוע שגרם לחלבון בשתן? 3. האם החלבון הוא ממצא חד פעמי שיכול להיעלם מעצמו או בעזרת הטיפול התרופתי לוסרדקס? תודה מראש.

מחלות דלקתיות שונות יכולות לגרום לשילוב של תפליט פריקרדיאלי וחלבון בשתן. מניחה שעדכנת את הנפרולוג בממצאי האקו ושמחלות שכאלה נבדקו. לא ציינת האם יש רק חלבון בשתן או גם דם במיקרוסקופ. בנוסף חשןב לבדוק האם יש יתר לחץ דם. לעיתים ניתן לראות הפרשת חלבון סביב מחלה זיהומית שחולפת. הפרשת החלבון יכולה לרדת עם הטיפול בלוסרדקס, לרוב יש צורך בשילוב של הפחתת נתרן בתזונה, אך הדבר בהחלט דורש המשך מעקב וכן מעקב האם לא מתפתחים תסמינים סיסטמיים אחרים כגון חולשה, כאבי פרקים, פריחות בעור ועוד.

21/01/2021 | 20:34 | מאת: חן ב

היי ד"ר תודה על התשובה המהירה, רוצה להתייחס למה שכתבת. עד כמה שידוע לי אין דם בשתן אלא רק חלבון ואין יתר לחץ דם. אני מצרפת כאן את תוצאות הבדיקות האחרונות שביצעתי להתרשמותך. לצערי לא עידכנתי את הנפרולוגית שלי בעניין האקו לב ופה אני מבינה שטעיתי והייתי צריכה לעדכן אותה, כמובן שאדאג לעשות זאת. לא נבדקה איזושהי מחלה. האם לפי התוצאות שאת רואה החלבון שלי גבוה בהרבה? האם הכליות מתפקדות כראוי או שאת רואה בעיה? עד כמה אני צריכה להיות מודאגת מהמצב? מה היית מציעה לי מנקודת המבט שלך? קצת לחוצה ומודאגת. ממש אודה להתייחסותך.

אני לא רואה את הבדיקות שצרפת אבל בכל המקרה מגמת הירידה בחלבון היא חשובה ומעודדת. ממליצה לנשום עמוק , להרגע ולחזור לנפרולוגית המטפלת. הפורום עונה על שאלות כלליות ולא אוכל לייעץ לך באופן פרטני מעבר לתשובות שניתנו. את זקוקה למעקב אישי.

22/01/2021 | 09:06 | מאת: חן ב

מודה לך ממש על ההתייחסות. אני בהחלט אחזור לנפרולוגית וכמובן אעדכן אותה בתוצאות האקו לב.

מנהלי פורום נפרולוגיה