נוכחות חלבון בשתן 50 מג יחס קראטין אלבומין תקין

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

05/01/2018 | 15:49 | מאת: רן

שלום רב בן 40 ללא מחלות מיוחדות(אבנים בכיס מרה) נמצא בבדיקת שתן 50mg חלבון יחס קריאטין אלבומין 0 ושאר הערכים תקינים. לחץ דם תקין. אני מבין שהיחס אלבומין קריאטין חשוב יותר מהתוצאה של נוכחות חלבון בשתן..אבל בכל זאת אני מניח שהמצב לא תקין.. קיצר אני קצת מודאג..אנא העירי עיניי. תודה מראש. רן.

לקריאה נוספת והעמקה

באופן תקין מופרש חלבון בשתן שמקורו טובולרי, אלו חלבונים שלא נספגים חזרה לגוף לאחר שעברו סינון בכליה. ישנן הגדרות שונות לכמות החלבון התקינה אך מקובל שעד 150 מ"ג ליום זה תקין. האלבומין מעיד על הפרשת חלבון ממקור אחר, גלומרולרי, ולא אמור להופיע בשתן (יכול להופיע בכמות עד 20 מ"ג ליום בלבד). מכאן שהבדיקה שלך תקינה.

09/01/2018 | 19:48 | מאת: רן שיינ

תודה רבה על המענה המהיר!! רוצה לציין שלא נאספה כמות יומית אלא רק כוסית קטנה..כלומר יתכן ובאיסוף יומי יהיה מעל 150..או שלא הבנתי את התשובה שלך וזה עדיין תקין..?

ניתן לכמת (מלשון כמות) את חלבון או אלבומין בשתן על ידי איסוף שתן 24 שעות או על ידי דגימת שתן ליחס שבין חלבון או אלבומין לקראטינין בדגימה. איסוף השתן נחשב למדויק יותר אם מבוצע בקפדנות וללא פספוסים, אך מכאן שהוא גם חשוף לטעויות איסוף. דגימת השתן עומדת בקורלציה לא רעה עם האיסוף ונחשבת כבדיקה אמינה.

מנהלי פורום נפרולוגיה