גלי חם

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

12/11/2005 | 08:44 | מאת: צדף

שלום אני בת 46, עברתי לפני כחודשיים ניתוח לכריתת רחם שחלות ובלוטת לימפה. לפני כשבועיים התחילו לי גלי חם. בהתחלה זה קרה לעיתים רחוקות אבל עם הזמן זה קורה לעיתים תכופות (כמה פעמים ביום ובלילה) ובעוצמות חם הרבה יותר גבוהות. אני כרגע נמצאת במשבר (בלי קשר לניתוח), דיכאון אובדני ומטופלת נכון להיום בפריזמה. אני מתלבטת מה לעשות. האם להתחיל לקחת הורמונים או טיפול אחר. זה תחום חדש עבורי ואני מודה שאני בורה בו. יש לי חשש (לא יודעת אם מוצדק) מתופעות לוואי של טיפול הורמונלי. חוששת מהשמנה (לצערי זה כרגע עבורי ISSUE רציני), חוששת מתופעות של צמיחת שיער ועוד. אשמח לקבל מידע על האפשרויות טיפול ותופעות לוואי.

צדף שלום ותודה על שאלתך. לא ברורה לי סיבת הניתוח. הוצאת בלוטות לימפה אינה חלק רוטיני מכריתת רחם ושחלות ולכן את זקוקה ליעוץ פרטני רפואה שלמה דר' זלוצובר.

14/11/2005 | 03:49 | מאת: צדף

לפני כשנה הייתה לי בשחלה ציסטה והוציאו אותה. התברר שהיא מסוג border line. עקב בעיות של מיומות חוזרות ודימומים הוחלט לפני חודשיים (תוך התייעצות של גניקולוג, גיאונקולוג ומומחה לגיל המעבר) לכרות את הרחם ובגלל את השחלה השניה ודגימות מבלוטת הלימפה. התחלתי לסבול מגלי חם ביום ובלילה וזה התחיל להפריע לי. השאלה מה ניתן לעשות כדי להקל על התופעות?

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי