אקטיבל במקום ליויאל

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

30/08/2005 | 08:43 | מאת: פני

שלום לך ד"ר משה זלוצובר ראשית תודתי לך מקרב לב על התיחסותיך לששאלותי הקודמות. אכן הפסקתי לפני 3 ימים את נטילת הליויאל בידיעת רופא הנשים אליו פניתי בעקבות בעית דכאון שחשתי מאז התחלתי ליטול הכדורים,אבל הוא הציע לי להתחיל מיד עם כדור חדש ל-3 חדשים נוספים בשם אקיטבל.אני מאד חוששת להתחיל כי גם בתופעות הלוואי שלו רשום בין היתר שהוא משפיע על מצבי רוח.ביימים אלה אני לא לוקחת כלום.האם אני נוהגת נכון.?(כי אני חושבת שזו אולי דרך לבדוק איך זה ישפיע על גופי). שוב תודה לך מראש על התיחסותך גם לשאלתי זו.

פני שלום ותודה על שאלתך. כפי שכתבתי לך קודם, איני יכול לענות אישית ללא בדיקה שלך. המלצתו של הרופא נשמעת הגיונית מתוך מחשבה למנוע את הופעת גלי החום שיתכנו בהפסקת הטיפול ההורמונלי הקודם. מצד שני, גם ההפסקה נשמעת הגיונית ע"מ להתאושש מהדכאון ולפיכך, ללא בדיקה מסודרת שלך, לא ניתן לענות בבירור. רפואה שלמה דר' זלוצובר

03/09/2005 | 20:49 | מאת: liat

לרופא שלום רב. אני בת 60 בריאה בד"כ. נוטלת אקטיבל מזה 8 שנים לערך ומאד טוב לי איתם. אינני חושבת להפסיק ליטול אותם. בנוסף אני לוקחת אספירין מדי יום-75 מ"ג מכיוון שיש לי סוכר מאד גבולי ואני רק עוקבת ע"י דיאטה שלי. מעבר לכך אני לוקחת כדור קלציום+D מדי יום. שאלתי האם את הקלציום צריך לקחת בערב או אחרי ארוחת צהריים, זה מה שאני עושה, משום שאת ההורמון והאספירין אני נוטלת אחרי ארוחת הבוקר. האם יש ליטול בגילי עוד סוגי וויטמינים שהם? אני מתעמלת ושוחה ובס"הכ די שומרת על פעילות גופנית. האם אני נוהגת נכון? מחכה לתשובה.

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי