הרגשה מוזרה

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

10/03/2005 | 13:59 | מאת: אילה

לד"ר שלום, אני לא בטוחה ששאלתי שייכת לפורום הזה. אבל מכיוון שאני בת חמישים ושתיים וסובלת גם מגלי חום אני שואלת פה.כאמור אני סובלת מגלי חום ולא מטופלת (מרצון). אבל זאת לא השאלה. בחודש האחרון התחילה לי תופעה מאד מוזרה של (קשה לי אפילו לתאר) דקירות עדינות שמתחילות בידים ועוברות לכל הגוף. ההרגשה לא של כאב (אולי אפילו נעימה במידה מסויימת) התופעה נמשכת כמה שניות. בהתחלה הייה נדמה לי שזה מין תהליך מקדים לגל חום ואז זה פחות הפליא אותי. שמתי לב טוב ואני מבינה שאחרי ההרגשה הזאת אין גל חום. (בעבר לפני כל גל חום היו לי עקצוצים בידים).אשמח אם תענה לי. ואשמח אם מישהי מהקוראות שחוותה דבר עזה תענה לי גם.כל טוב ויום נעים.

10/03/2005 | 14:06 | מאת: אילה

תוספת לשאלתי הקודמת והבהרה. מצאתי הגדרה פחות או יותר לתופעה. הרגשה מרגישים כאשר יד או רגל נרדמים. מין דקירות עדינות מאד.אבל זה שוטף את כל הגוף כמו גל. בענין טיפול לגלי חום. האמת שהם די מפריעים לי. אבל רופא רשם לי ליוויאל וקראתי שאפשר להשמין ממנו. אז נרתעתי. ואני די סובלת כבר כמעט שנתיים. בעבר סבלתי מאד בזמן המחזור ממיגרנות ולכן הורמונים ממש לא באים בחשבון.

אילה שלום ותודה על שאלתך. יתכן ותלונתך הינה ביטוי של גיל מעבר. לגבי טיפול, עלייך להחליט עם רופאך על הטיפול הרצוי. ניתן לנסותו ולודא את השפעתו על התסמינים השונים. רפואה שלמה דר' זלוצובר

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי