אנדוקרינולוגיה

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

11/09/2004 | 23:24 | מאת: אפרת

ד"ר שלום, אני מטופלת זה שנה וחצי ע"י אנדוקרינולוג עקב עודף מוגבר של הורמונים זיכריים אני בת 25 בסגרת הטיפול ניתנו לי גלולת דיאנה + אלדוספירון ועוד סוג של כדורים ששמם ברח לי יש לציין שרמת ההורמונים הזיכריים יצאה בבדיקות בחריגה גבוהה מאוד מהנורמל עד כדי כך שגם הרופא הופתע הטיפןל שניתן לי לא הועיל בכלל אני נוטלת את הדיאנה באופן סדיר ואין שיפור גם לא ברמת השיעור שהוא מאוד מוגבר והטיפןל לא הועיל גם בעניין זה אציין שניסיתי המון שיטות קוסמטיות על מנת למגר את תופעת השיעור לפחות אך השיער ממשיך לצמוח על הפנים בעיקר ללא המעטה ולו במעט שאלתי היא האם ניתן לתת ל במסגרת טיפול את הטיפול שניתן לטרנסקסואליים ומה הוא בעצם? למיטב ידיעתי הטיפול נעשה ע"י הורמונים מסויימים במינון גבוה מהם בעצם?

לקריאה נוספת והעמקה

אפרת שלום ותודה על שאלתך. את לא מטופלת במינון מירבי של טיפול הנוגד שיעור יתר ולכן מומלץ לגשת לאנדןקרינולוג להערכה נוספת. הטיפול למבקשים לשנות את מינם אינו שונה מהותית אלא במינון ההורמונים ואף לך ניתן לתת מינון גבוה יותר, ללא קשר לשינוי מין. רפואה שלמה דר' זלוצובר

29/12/2005 | 22:12 | מאת: רונה

שלום, אני סובלת מזה 4 שנים משיעור יתר בולט מאוד (מאוד!!!) בפנים ובגוף.(שיער עבה, כהה,הפרוס על פני אזורים רבים מאוד.. גם שערות פלומתיות שנתלשות באמצעות שעווה גודלות כאילו גולחו, ממש לאחר יומיים שלושה) בעבר טופלתי במשך שנתיים באמצעות גולולות דיאנה 35, שעזרה חלקית, אך בשל גילוי של נשאות פקטור 5 ליידן, הופסק הטיפול מיידית. תוך פחות מחודש מיום הפסקת השימוש בדיאנה, שב מצבי להיות גרוע מתצמיד, והחל מאז (עברו מספר חודשים) המחזור שבעבר היה סדיר (גם לפני הגלולות), כבר אינו סדיר, וכן אני סובלת מאקנה קל (מטופל ע"י מינצוקלין, 100 מ"ג). רציתי לדעת האם אתה מכיר טיפול כלשהו שיכול להועיל לי ולו במעט.. שמעתי על אלדקטון/אלדוספירון שיעילותם מוטלת בספק.. תודה, רונה.

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי