מנופאוזה מוקדמת

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

14/07/2004 | 22:53 | מאת: נעמי

שלום רב אני בת 41 וסבלתי מווסת לא סדיר החל מגיל 38 בערך. עתה (או אולי כבר לפני כן - פשוט לא בדקתי קודם), לפי בדיקות הורמונליות אני כבר בגיל המעבר, הווסת נפסקה ורמת האסטרגונים שלי נמוכה מאוד. בדיקת צפיפות עצם מצביעה על אוסטיאופוניה בעמוד השדרה T -1.4. אני מתלבטת אם לקחת הורמונים. אני קצת פוחדת כי סבתי ודודתי נפטרו מסרטן השד (אמי נפטרה בגיל 76 ועד אז לא לקתה בסרטן השד) ויש לי ורידים בולטים ברגליים (אני לא יודעת זה קשור). להלן שאלותי: 1. האם כדאי לקחת טיפול הורמונלי (הרופא שלי אומר שבגיל כמו שלי כמעט יש קונצנזוס בין הרופאים לתת טיפול כזה) 2. האם טיפול כזה יעזור גם לצפיפות העצם? 3. האם כדאי, במקום זאת, לקחת טיפול לצפיפות העצם?

לקריאה נוספת והעמקה

נעמי שלום ותודה על שאלתך. טיפול הורמונלי חילופי עשוי בהחלט לעזור לאוסטאופניה שלך. אין תמימות דעים לגבי הצורך בטיפול הורמונלי חילופי בגילך והחלטה הינה אינדיבידואלית לחלוטין. אם אינך נוטלת טיפול הורמונלי חילופי, יש לשקול טיפול לאוסטאופניה אך עלייך לעבור הערכה אישית ולפי זה להחליט. בכל מקרה הייתי מתחיל סידן וויטמין D. רפואה שלמה דר' זלוצובר

15/07/2004 | 14:30 | מאת: נעמי

תודה על תשובתך המהירה, אך למה אתה מתכוון במלים "עלייך לעבור הערכה אישית" לפני טיפול באוסטאופוניה- בדיקות? איזה סוג של בדיקות?

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי