הפסקת הורמונים

דיון מתוך פורום  גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי

13/07/2004 | 22:43 | מאת: מירה

שלום, רופא הנשים שלי יעץ לי להפסיק את הטיפול ההורמונלי (לאחר 3 חודשים בלבד) עקב דימומים ממושכים שהופיעו בחודש האחרון. הבדיקות של רירית הרחם הראו קיומו של פוליפ שפיר ולטענתו יתכן והשחלות חזרו לתפקד והטיפול ההורמונלי אינו מתאים לי. שאלותי הן - האם הופעת דימום מסמן בהכרח שהטיפול ההורמונלי אינו מתאים ויש להפסיקו או להחליפו? - האם תיתכן התאוששות פתאומית כזו של המערכת ההורמונלית הטבעית?

מירה שלום ותודה על שאלתך. הדבר ייתכן ויש בהחלט מקום לשקול הפסקה או שינוי כלשהוא בטיפול ומעקב ואולי אפילו ביופסיה של הפוליפ ברחם. רפואה שלמה דר' זלוצובר

25/07/2004 | 01:29 | מאת: בובו

דר' שלום אני כ -3 שנים לאחר ניתוח (שחלות + רחם)עד לפני שנה לקחתי פרימריל 0.62 . ניגשתי לרופא וביקשתי להחליף מכדורים לגל' קיבלתי אסטרוגל'. לאחר שימוש של 3 חודשים התחלתי להרגיש בבוקר כאבי ראש חזקים, עשיתי הפסקה נעלמו הכאבים ושחזרתי שוב חזרו הכאבים, פניתי לרופא והוא המליץ להפסיק ולקחת כדורים על בסיס טבעי. (לפי בחירתי ). שאלותיי הן: האים לא משתמשים בטיפול הורמונלי יהיה נזק בעתיד? על איזה טיפול טיבעי ניתן להמליץ או איזה ויטמינים מומלץ וחובה לקחת? יש לציין שאין לי תופעות לוואי ( לפעמים גל חום ) אני מתקרבת ל - 50 תודה מראש.

מנהל פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי