אקטיבל/ מרסילון בגיל 50
דיון מתוך פורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חילופי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי, בת 50, שנה וחצי בבלות מלאה. לצערי תסמיני גיל המעבר שלי היו קשים מאוד. לאחר מספר נסיונות, אקטיבל היה הפתרון המייטבי. הפחתה משמעותית בגלי החום ביום, אבל עדיין הזעות לילה יומיומיות, פלפיטציות, קשיי שינה וכאבי ראש. הומלץ לי לנסות מרסילון, שרמות ההורמונים בו גבוהות יותר. עם הפסקה חודשית לדימום וחוזר חלילה. אני כבר לוקחת אפקסור כאוגמנטציה, והחלפתי שעות לאקטיבל, וכלום לא עזר ללילות ולשאר. מה עמדתך בנושא גלולות בגיל זה? מקפידה על בדיקות שיגרה.
יעל שלום ותודה על שאלתך. מרסילון הן גלולות למניעת הריון שאינן מיועדות ולא רשומות להקלת תסמיני גיל מעבר והסיכון לקרישי דם עימן גבוה הרבה יותר. בברכה דר' זלוצובר.