האם כדאי לעשות כתר זמני חדש

דיון מתוך פורום  שיקום הפה - פרוסתודונטיה

27/01/2018 | 11:20 | מאת: שירה

יש לי כתר זמני שנפל כל הזמן והחלטתנו לא להחזיר בגלל דחיות ובדיקות וכל מיני ייצא שהניתוח הארכת כותרת שהחלטנו לעשותו יהיה אחרי 4 חודשים וריפוד הכתר הזמני ובמצבי החזרת הכתר הזמני וסידורו למצב החדש יהיה שבועיים לאחר הניתוח. השאלה האם במצב כזה שכתר זמני נפל הרבה ולא החזרנו בזמן כזה ארוך ברור שאתייעץ שאגיע לרופאה לא כדאי להכין כתר זמני חדש פחות שינויים וסידורים בכתר ובעקבות כך אולי הטיפול גם יהיה יותר קל?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אני לא ממש מבין את השאלה... הצורך בהארכת כותרת נובע במקרים רבים עקב קיומה של כותרת קצרה שאינה יכולה להחזיק כתר קבוע לאורך זמן. ולכן, סביר שכתר זמני לא יחזיק מעמד במקרים כאלה. אבל כל שאלה אחרת ביחס ללוחות זמנים של הטיפול צריכה להיות נדונה עם הרופא/ה המטפלים בך.

28/01/2018 | 08:05 | מאת: שירה

השאלה בגלל זמן כה רב לדעתך כדאי יהיה לעשות כתר חדש יתאים יותר ויהיה בטוח מדויק מאשר שינויים לכתר שלא היה בפה הרבה זמן וכם שהיה נל בתדירות גבוהה והאם זה שהכתר הזמני לא יהיה בניתוח ולא היה הרבה חדשים הניתוח יהיה יותר מסובך?

שוב שלום אין קשר בין הכתר הזמני לבין מורכבות הניתוח. בניתוח ממילא מסירים את הכתר הזמני. השאלה אם אפשר לבצע כתר זמני במצב שלפני הניתוח מצריכה בדיקה של השן. אי אפשר לדעת בלי בדיקה, ולכן כדאי להתייעץ עם הרופא/ה שלך.

28/01/2018 | 15:46 | מאת: שירה

זה ברור זה או תיקון או חדש ונראה לי שעדיף חדש מאשר לסדר את הכתר הזמני הנוכחי שלא החזרנו ועמה שזה עולה מנש אין בעיה ומבחינת עבודה לתקן כתר מנש הרבה או לעשות חדש זה אותה עבודה בזמן?

שתי האופציות אפשריות: כתר חדש או לתקן את הישן. תלוי במצבו של הכתר הזמני הישן ותלוי בשיטת העבודה של הרופא/ה שלך.

מנהל פורום שיקום הפה - פרוסתודונטיה