בקשר לכתר ליד ניתוח

דיון מתוך פורום  שיקום הפה - פרוסתודונטיה

03/11/2017 | 04:03 | מאת: שירה

הולכת לעבור הארכת כותרת לאחר נסיונית רבים ושונים כדי להמנע מזה. עכשיו בשן ליד הארכת הכותרת יש כתר קבוע ונאמר לי שבגלל הניתויח סיכי רב שתתקשר / ייפגע הכתר בגלל שבניתוח פוגעים גם בשן ליד רציתי לשאול זה הגיוני וסיכויי גדול שיקרה ואם כן למה ניתוח כזה פוגע גם בשן שליד גם ובניצוח עצמו יש הורדה של מה בדיוק והאם בשן טוחנת שמורכבת יותר במספר השורשים זה מסובך יותר מדובר בטוחנת עליונה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, הארכת כותרת נדרשת כדי לאפשר חביקה טובה של חומר שן בעזרת כתר. זה משמעותי לקביעת אורך החיים של הכתר. אבל מאחר וכדי להשיג חביקה טובה כזאת יש צורך להסיר עצם סביב השורש, פעולה כזאת עלולה לפגוע גם בשן/שינים הסמוכות. בשן עם מספר שורשים (בלסת העליונה לטוחנות יש בד"כ 3 שורשים, ובלסת התחתונה יש 2) - הסכנה היא גם בפתיחת המפתח בין השורשים, שעלול לגרור פגיעה משמעותית בשן. ולכן, יש להעריך האם הפרוצדורה הזאת הכרחית, והאם יש אלטרנטיבות. כיום, בעידן השתלים, לעיתים כדאי לשקול ברצינות ביצוע שתל במקום הארכת כותרת - אם יש סכנה שהפגיעה בשן הסמוכה תהיה משמעותית בעקבות הארכת כותרת. ולכן, אם את מתלבטת, כדאי להתייעץ עם מומחה/ית בתחום החניכיים ו/או בתחום שיקום הפה. רק בדיקה עם צילומים תאפשר למומחה לדעת מה הסיכון ולהעריך איתך מה כדאי לעשות.

03/11/2017 | 11:52 | מאת: שירה

ההתלבטות לא אם לעשות או לעשות אני עושה למרות הסיכון מעדיפה מאשר שתל ושוב לחכות את כל הזמן . רק האם הסיכוי לכך שבאמת תהיה פגיעה ויצטרכו כתר חדש במיוחד שמדובר בשן טוחנת וכן ליד של שן טוחנת. אין לי בעיה שיורידו אם צריך אבל במהלך הניתוח יידעו כבר וודאי כמה פגיעה וכמה מתקצר השן והכתר הקבוע והאם באמת במצב כזה רוב הסיכויים שתהיה התקצרות גדולה ויהיה כדאי כתר חדש?

מנהל פורום שיקום הפה - פרוסתודונטיה