דילמה בקשר לצורך בניתוח

דיון מתוך פורום  שיקום הפה - פרוסתודונטיה

12/10/2017 | 09:16 | מאת: רעות

רציתי לשאול אם צריכה הארכת כותרת ושן צמודה לה יש כתר קבוע גדול (שן טוחנת) נאמר לי שהרבה מקרים צריך להוריד את הכתר כדי שניתן יהיה לעשות את הניתוח בקלות האם באמת יש הרבה מקרים כאלה? ושאלה שנייה אם באמת יעשו את זה יורידו את הכתר יצטרכו הכל מחדש כולל טיפול שורש , מבנה , כתר זמני וכתר קבוע . ואם עושים משהו האם ל-2 כתרים צמודים יש משהוא חדש גשר על 2 , או גשר זה רק על שלושה ביחד? וזה שהכתר הזמני נופל בתדירות גבוהה מצביע על הצורך בהארכת כותרת למרות שבצילום ואחרי סיום הכתר הזמני לא ראו חד משמעי ,. וגם העובדה שחוזרים על המדידות , שהצלחתי במדידה גם לשבור את הכתר החרסינה, יש מצב כזה שלא בטוחים וזה מצב גבולי ומנסי ללא ניתוח?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, התשובה נמצאת בעצם בשאלה שלך: לפי התיאור שלך ניסו את כל מה שניתן לעשות, ושום דבר לא באמת עבד. במקרה כזה, עושה רושם שהרופא/ה שלך מציעים הצעה נכונה.

12/10/2017 | 11:56 | מאת: רעות

זהו אמרו בכללי עוד לא החלטנו. אבל לפי דעתי אין טעם להמשיך להדביק ושייפול שוב אגיע להדבקה הבאה ונחליט. אבל באופן כללי יש מקרים שיש מקרים גבוליים כאלה . ודבר שני לצורך הניתוח בגלל כתר קבוע נאלצים להוריד את הכתר קבוע לידו ומה זה יכלול נץהטיפול אחרי ההורדה איזה שלבים עושים מחדש ואחכ האם עושים כתרים בודדים לשניים אחד ליד השני אבל רוצה רק 2 לא שלטשה וגשר שזה פגיעה בשן נוספת. תודה.

שוב שלום את שואלת שאלה מאד ספציפית, הקשורה במצב השיניים שלך. לאור זאת, אי אפשר לענות על שאלה כזאת באופן רציני בלי בדיקה וצילומים. אם יש לך ספק, אני מציע שתפני למומחה/ית לשיקום הפה עם צילומים לבדיקה והערכה.

12/10/2017 | 12:41 | מאת: רעותרק

רק שאלה האם יש מצבים שמנסים ללא ניתוח והוא גבולי ורואים שאין ברירה בגלל בעיה כזו או אחרת אין ברירה וחייבים ניתוח.

כן.

מנהל פורום שיקום הפה - פרוסתודונטיה