הצורך בניתוח הארכת כותרת

דיון מתוך פורום  שיקום הפה - פרוסתודונטיה

01/09/2017 | 16:53 | מאת: מיטל

רתיתי לשאול מתי צריך ניתוח הארכת כותרת, האם יש מקרים שכתר רק מחרסינה יכול לבטל את הצורך ומה התופעות שיכולות לקרות אם אסרב?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, מבצעים ניתוח להארכת כותרת כאשר מתוכנן כתר, ואין מספיק חומר שן בריא (גם בעובי וגם בגובה) להחזיק את הכתר לאורך זמן באופן יעיל. ולכן, סוג הכתר אינו משמעותי מבחינת הצורך בהארכת כותרת. אם לא תבוצע הארכת כותרת - יש סכנה שהכתר שיבוצע על השן יפול לאחר זמן קצר יחסית ויגרור פגיעה נוספת בשן, או שהרופא/ה יאלצו להכין את הכתר לתוך החניכים - דבר שיגרור תגובה דלקתית בחניכיים שגם היא תגרום לבעיה בהמשך.

03/09/2017 | 07:56 | מאת: מיטל

ואם יש לי כתר קבוע ליד יכול להיות שבעקבות זה אצטרך להחליף את הכתר הנל כי אמרו שנוגעים קצת משני הצדדים במקרה שתי זה צד אחד כי זו השן האחרונה לא בינה שעקרו ויש רק לידה . ובאמת אני מרגישה כל הזמן גירוי בחניכיים ולחץ ופוחדת שיתנתק / יישבר מעבר לכתר עצמו . זאת התחושה שיש לי כאב ולחץ רק בשן הזאת קשורה לזה שצריכה הארכת כותרת כי אם ככה מרגישה בכתר זמני שהואהדק בכתר רגיל גם אם הוא חרסינה אם לא אעשה הארכת כותרת ילחץ יותר? וכמה פעמים היו דימומים ושוב באיזור הזה כל זה מצביע שצריכה הארכת כותרת ובמיוחד שהכתר מציק וגם נפל כמה וכמה פעמים?

מה שאמרו לך הוא נכון. לאור הדברים שכתבת, כנראה שקיבלת הצעה נכונה. מכל מקום, אם את לא בטוחה - פני לקבלת חוות דעת שניה או ייעוץ אצל מומחה לשיקום ו/או מומחה לחניכיים. בלי בדיקה וצילומים לא ניתן לתת תשובות ספציפיות יותר.

מנהל פורום שיקום הפה - פרוסתודונטיה