לאחר טיפול שורש בשן טוחנת

דיון מתוך פורום  שיקום הפה - פרוסתודונטיה

07/01/2017 | 10:30 | מאת: רעות

אני אחרי טיפול שורש אצל מומחה שגמר בשן טוחנת עליונה הכי אחרונה (לא בינה) אמר שלא בטוח שכדאי יהיה לשים כתר אולי רק מבנה מה דעתך בנושא לא מסוכן רק מבנה אשאל את הרופאה המשקמת ונתייעץ אבל במיוחד שאני גם שוחקת ופוחדת שהסיכוי לשבירה יותר גדול ועד שיעשו סד בגלל עוד משהוא יעברו כמעט חצי שנה כי אני באמצע עוד טיפול ועד שייגמר כל ההחלמה והשיקום מה דעתך יש מצבים שעושים רק מבנה או שמומלץ כתר וברור שאתייעץ עם הרופאה ונחליט ביחד, מה שאני הרבה שוחקת ועשיתי כבר כמה פעמים נזקים , אם שן רגילה לא מחזיקה מבנה ללא כתר בהרבה יותר חלש ולמרות שהנזק לא גדול מאוד שאמר שאפשר בלי כתר אבל בעקבות שחיקותיי לא בטוחה שיחזיק מעמד ולא יגיע לסיבוך יותר גדול , לא עדיף במצב כזה כתר בכל מקרה יש לי תור למשקמת למבנה בכל מקרה ואתייעץ איתה אבל מה את היית ממליץ במקרה כזה .

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, בשלב הזה - השאלה הופכת לכספית, לא לרפואית... מבחינה רפואית, כדאי להתקין כתר על שן כפי שאת מציגה, בעיקר לאור השחיקה. ואולם, לעיתים הרופאים מגיעים למסקנה שההשקעה הכספית והמאמץ הטיפולי עלולים להיות גבוהים מאד, ולעומת זאת, קיימת סכנה שהשן לא תחזיק מעמדן לטווח ארוך. במקרה כזה - ההמלצה היא לבצע מבנה בלבד, וזאת - כאמור - שלא להוציא כספים רבים לשוא. אם לא קיבלת הסבר מניח את הדעת הייתי מתייעץ עם מומחים נוספים.

08/01/2017 | 15:54 | מאת: רעות

העניין פה כרגע לא כספי כי זה סכום שיכולה לעמוד אלא נאמר בגלל שזו שן טוחנת והזיהום לא היה מאוד גדול אבל מבחינה רפואית עדיף גם כתר כמו שחשבתי במיוחד לאור השחיקה אתייעץ גם עם הרופאה שעושה את המבנה כי מי שאמר זה המומחה בגלל שהזיהום לא גדול מאוד. אבל מבחינה רפואית עדיף כתר ?

מנהל פורום שיקום הפה - פרוסתודונטיה