הטיפול באנדו
דיון מתוך פורום אנדומטריוזיס - כאבי מחזור ואגן כרוניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, מה לדעתך הטיפול היעיל ביותר באנדו ? האם טיפול רציף בגלולות למניעת הריון הוא אכן הטיפול שמקובל להתחיל עימו ובמידה וכן האם יש משמעות לסוג הגלולה, מבחינת הרכב אסטרוגן/פרוגסטורון ? כמה חודשים ניתן לקחת ברצף? מה נחשב עובי תקין של רירית הרחם ? האם הגלולות יכולות להשפיע על עובי הרירית ומה הסיכונים בכך ? אודה מאד לתשובתך ולהארת הדרך בראשיתה עקב הפחד מאבחנה זו ....
שלום רב, לא ניתן לדרג את הטיפולים לפי יעילותם. חשוב יותר להתאים בין הטיפול למטופלת. לכל אחת הטיפול המתאים לה. כל הגלולות יכולים להתאים ואין מחקרים שמצביעים על עדיפות ברורה. הבחירה בינהם תלויה בתופעות לוואי ותגובה של המטופלת. הטיפול ניתן ברצף למשך לכל משך שניתן. לרוב רירית רחם תהייה דקה תחת טיפול רציף בגלולות. בברכה דר שינמן