אלפרליד 0.25

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

26/11/2015 | 20:09 | מאת: אבישי

היי, לאחר שימוש בסמים (מריחואנה) בזמן טיול בדרום אמריקה קיבלתי התקף פאניקה מאוד חזק שאני לא מצליח להתנער ממנו כבר 3 חודשים. התחלתי לפחד ממה יקרה אם ההתקף יקרה שוב במקומות לא נוחים - בזמן נהיגה, כשאני נמצא במקום פתוח או בקיצור כל מקום ממנו הבריחה תיהיה בעייתית. הפחד מפני ההתקף יוצר תחושות לא נעימות של חרדה- שמזכירות את התחושות של ההתקף בצורה יותר מתונה (אבל עדיין, הרגשה לא נעימה, במיוחד כי זה מעסיק אותי כל היום) הלכתי לפסיכולוג לכמה פגישות והוא אמר לי שכדאי לקחת תרופות במקביל לשיחות, בהתחלה לא רציתי אבל לבסוף השתכנעתי. קבעתי תור לרופאת המשפחה והיא נתנה לי אלפרליד 0.25, פעמיים ביום, ולבוא אליה עוד שבוע למעקב. זה היה היום ולקחתי כבר שני כדורים, אך לאחר שיטוט קצר באינטרנט גילתי שזה ממכר ואחרי תקופה ארוכה שלוקחים קשה מאוד להפסיק. האם יש לי מה לחשוש למרות שזה במעקב של רופאה משפחה (לא פסיכיאטר)? אני גם ככה מאוד נגד כדורים פסיכיאטריים, ונטילת הכדור הספציפי הזה רק מכניסה אותי ליותר חששות. אני בסך הכל ילד בן 24, בריא, שירתתי בתור לוחם. המחשבה על לקחת כדורים כל החיים או להתמכר אליהם מבעיתה אותי. תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
10/12/2015 | 21:12 | מאת: ד"ר יעקב חרמון

מפליא שאתה חושש מתרופות ולא מסמים.. זה אכן קורה רבות בדורנו.. ממליץ לכל מי שלא התנסה בסמים -פשוט לא לנגוע בזה! לך אני ממליץ לגשת לפסיכיאטר למרות הקושי בכדי לא לסבך יותר את המצב!

10/12/2015 | 21:29 | מאת: אבישי

תודה על התשובה. הסיבה שלא חששתי מסמים היא כי לא האמנתי שצמח יכול לגרום לכאלה תופעות לוואי. הסיבה שאני חושש מתרופות פסיכיאטריות היא שהן לא מרפאות (תקן אותי אם אני טועה). הן עוזרות כל עוד אני לוקח אותן, אבל מה קורה כאשר אני מפסיק? האם לקחת כל החיים כימיקלים (כשאני בסך הכל בן 24) זו אופציה טובה? בנוסף אשמח שתתייחס לחששותי לגביי התרופא הספציפית הזאת, האם להמשיך לקחת או לעבור לתרופת SSRI? שאלה נוספת, האם לדעתך הנזק הוא בלתי הפיך? תודה מראש!

מנהל פורום פסיכיאטריה