מעקב לאחר תסחיף ריאתי-מיפוי ריאות
דיון מתוך פורום מחלות ריאה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אשה בת 66, כחצי שנה לאחר תסחיף ריאתי. מטופלת באליקוויס 5 מ"ג פעמיים ביום. נשלחה למעקב של אקו לב ומיפוי ריאות. לשמחתנו, אקו לב תקין לחלוטין ואף הודגש כי אין יתר לחץ דם ריאתי. בממצאי מיפוי ריאות כתוב כך: מודגמת פרפוזיה בלתי הומוגנית בשתי הריאות עם פגמי פרפוזיה רובם סבסגמנטליים דו"צ. ממצאים בוליטים יותר במיפוי ונטלציה. סיכום: ממצאי המיפוי מתאימים ל-MISMATCH V/Q- סבירות נמוכה לתסחיף ריאתי. נשמח , בתודה מראש, להתייחסותך לתוצאות המיפוי.
שלום אני לא בטוח שתוצאות המיפוי קובעות אבחנה בצורה ברורה. אם את מרגישה טוב והאקו בסדר המיפוי לא מוסיף. זמן הטיפול ייקבע לפי הגורמים לתסחיף ובדיקות הקרישה.