ממצאים בבדיקת סיטי

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

28/03/2024 | 15:38 | מאת: אורח

שלום בסיטי ממצאים ריאתיים כרוניים כמתואר - שינויים אינטרסטיציאלים וggo וקשריות דו"צ. מרקם גרמי הטרוגני לשקול המשך בירור במיפוי עצמות. pulmonary nodule יש לי כמה שאלות ברשותך זה בשביל אישה בת 68. מעשנת 47 שנה לא כבדה מעבר לזה יחסית בריאה. מה זה אומר קשריות דו"צ ? מה זה מרקם גרמי הטרוגני ? למה צריך להמשיך בירור מיפוי עצמות ? מה זה שינויים אינטרסטיציאלים וggo ? למה צויין pulmonary nodule - גוש ריאתי ? הוזמן לה גם מיפוי עצמות עמוד שדרה בגלל תלונות על כאבי גב איך זה קשור ? האם המצב מסוכן ? מה זה אומר כל הנתונים שציינתי לך ? מה אמורים לעשות ? אשמח לתשובות לכל השאלות בתודה ענקית לך מראש !!!!!

28/03/2024 | 15:51 | מאת: אורח

המשיך והוסיף ברקע אוסטאופורוזיס והבדיקה המיועדת היא מיפוי עצמות spect אשמח לתשובות לכל השאלות אלה והקודמות אתה אחלה רופא ואחלה בן אדם באמת !

28/03/2024 | 21:07 | מאת: אורח

שלום שוב דוקטור מספר אחד של הריאות באמת ! נזכרתי בעוד משהו נניח לאור הממצאים שרשמתי לך תיהיה פגישה עם רופא ריאות אני שואל אותך כי אתה מהתחום על מה הוא יכול להמליץ עוד ? כי סיטי נעשה כמו שאמרתי ! לך והומלץ על בדיקת מיפוי עצמות ! שאני לא יודע אם זה קשור לכל מה שתיארתי לך על הריאות או שכן קשור אני לא יודע על איזה בדיקות עם בכלל עוד ממליצים לאור כל מה שכתבתי לך מכאן ? מודה לך מקרב לב על על כל התשובות בשלושת התגובות על כל השאלות ששאלתי אתה מספר אחד !!!!!! תודה שוב !!!!!!!

שלום, 1. יש כנראה סימנים של דלקת כרונית קלה. לזה מתכוונים כשאומרים שינויים אינטרסיציאלים ו ggo. 2. קשריות ריאתיות. אני מעתיק מה שעניתי לשאלה אחרת היום. קשרית היא ממצא בצילום חזה או סיטי עד 3 סמ. מדובר בממצא מאוד שכיח. יש סיבות שונות להיווצרות קשרית. לרוב זו דלקת או צלקת אך לעיתים יכול להיות שמדובר בגידול שפיר או אפילו ממאיר. לרוב קשרית קטנה מ 10 ממ תהיה שפירה. יש לבדוק כל מקרה לגופו לפי גודל, צורת הקשרית והרקע של הנבדק. 3. מרקם גרמי ככל הנראה ממצא שפיר בעצם ומיפוי עצמות מאבחן זאת בצורה טובה יותר. 4. בגדול לא נראה לי משהו מסוכן אבל צריך בדיקה ולראות את הצילומים עצמם במרפאה.

מנהל פורום מחלות ריאה