שאלה דחופההה..........

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

11/03/2024 | 13:47 | מאת: מורן

בס"ד דוקטור שלום רב בת 39 בריאה בדרך כלל. לפניי 5 חודשים היה לי התקף ברונכיטיס הייתי בבית חולים צילומים בדיקות הכל תקין פרט לברונכיט ודופק מהיר.עשו אקו לב וא.ק.ג במאמץ תקין מזה כ 5 ימים חזרה לי הברונכיט שיעול ליחות צהובות ירוקות כאבים בזמן השיעול בגב בגרון גם אמרו ברונכיט עושה אינלאציות עם אירובנט ובודיקורט חום גוף משתנה בין 36.9 ל 37.5 הייתי אצלה רופאה היום האזין לריאות אמר נשמע מצויין ואשלח בכל אופן לצילום ריאות. פעינוח של הצילום: הצללה סמיכה בבסיס הריאה הימנית המתאימה לתסנין ללא ממצא חריג בריאה הימנית(לא יודעת למה כתובה פעמיים ימנית) ללא תפליט צל הלב,מייצר ושערים לא מורחבים סיכום: תסנין ב rll מומלץ צילום ביקורת בעוד 3-4 שבועות בהתחלה הרופא ראה את הצילום של היום והצילום של לפניי 5 חודשים ואמר שהם נראים אותו הדבר שגם שם היה תסנין. אבל אז שקיבל את הפיענוח הנל אמר דלקת ריאות נכנסתי ללחץ ולחרדה ממש. אמר לי לקחת אוגמנטין פעמיים ביום. זה דלקת ריאות חמורה? צריך ללכת לבית חולים? אני בסטרס נוראי. תודה דוקטור על העזרה

12/03/2024 | 14:24 | מאת: מורן

נ.ב עברתי על כל הצילומים שעשיתי מ 2017 כולם נראים לי אותו דבר אפילו שאני לא רופאה אבל נראים אותו דבר לדעתי סתם כי אני ציירת ויודעת להסתכל על תמונה כציור ודמיון באמת נראים אותו דבר.

שלום גם אם יש דלקת זה לא נראה לי משהו מסוכן אבל גם אני הייתי ממליץ על אנטיביוטיקה ומעקב.

17/03/2024 | 15:51 | מאת: מורן

תודה רבה דוקטור הייתי אצל הרופאה היום אמרה ששומעיםמריאות טוב ושומעים שהאוויר יורד גם למטה של הריאות ולדעתה הכל בסדר צילום חוזר בעוד 6 שבועות אחריי שאסיים עם אוגמנטין. רציתי לשאול שאלה נוספת. באותו היום שכתבתי לך את השאלה עשיתי אינאלציה עם אירובנט והייתי עם הראש כלפי מטה כי שיחקתי בנייד ונכנס לי אדים של החומר כנראה יותר לעין ימין כ 10 דקות אחריי האישון בעין ימין גדל והפנו אותי לבית חולים עשו בדיקות דם הכל תקין חוץ מ wbc שיצא 13.9 )כנראה מהדלקת הקטנה בריאות)ובדיקות עניים האישון התחיל לחזור לעצמו בהדרגה אחריי ששמו לי פילוקרפין.עשו סיטי ראש יצא תקין לחלוטין שללו משהו מוחי אבל רצו לאשפז כדי לעשות mri ראש.אמרתי שאעשה בקהילה מכיון והייתי עם דלקת ריאות ופחדתי להתאשפז כדי לא להדבק בעוד דברים. יום למחרת הלכתי לרופאת עניים אמרה שהעין בסדר אבל יש לה עוד קצת לחזור לעצמה ומיון אחריי זה נכנסתי לנוירולוג שאמר תעשי ביקורת לעין עוד חודש ועם הכל בסדר אפילו אין צורך ה mri. סליחה על כל האורך. השאלה שלי היא האם החומר אירובנט יכול להרחיב אישון עם נוגע אדים או הנוזל בעין.האמת זה כתוב בהתוויה של הרפואית של התרופה אבל אמרתי שאשאל גם אותך. הרופאת עניים אמרה שבהחלט אירובנט שנוגע בעין יכול לעשות מה שעשה לי ושאם זה היה משהו נוירולוגי האישון לא היה מגיב לחומר ששמו במיון וחוזר לעצמו לאט לאט. תודה וסליחה.

מנהל פורום מחלות ריאה