ממצאי ריאה ב CT לבירור אבני כליה

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

10/05/2023 | 19:09 | מאת: דן

לדר שלום אני בן 51 ובריא. מעולם לא עשנתי או נחשפתי לחומרים מסוכנים. ללא כל תסמינים בדרכי הנשימה. בילדות בין גיל 12 ל 21 היו שלושה מקרים של דלקות ריאה. אחרי שסבלתי מכאבי גב, אובחנתי באבן כליה עי CT ללא חומר ניגודי בקרינה נמוכה. הבאת הוצאה בניתוח. השבוע קבלתי את הניתוח המלא של ה CT ושם יש הערות לגבי שני ממצאי לוואי בריאה. 1. שינויים עדינים בצפיפות RML ן GGO - נסרקו חלקית. 2. מתטים פסיים דו"צ ובלינגולה. ללא קשר ל CT, לפני שבוע ביצעתי צילום חזה רגיל לקראת ניתוח להסרת אונה בבלותת המגן בשל קשר טוקסי. הניתוח של צילום החזה שבוצע לאחר ה CT של האבנים, תקין לחלוטין (ריאות נקיות). אז את ממצאי הלוואי ב CT של הריאה לא רואים בצילום חזה. ואני אסימפטומטי. לא ממש הבנתי את טיבם של הממצאים הנ"ל. תמטים פסיים הם לבהנתי אזורים לא מאווורים דקים. RML זה רק המיקום ריאה ימין באמצע. GGO זה מראה עם שקיפות משתנה דמוית זכוכית. אם אני מבין נכון שינויי בצפיפות אינם הכוונה לקשריות? אם זה רק GGO קל, האם זה והתמטים הפסיים יכולים להיות משניים לזיהומי ריאה שהיו בעבר (היו שלושה, שניים חידקיים ואחר נגיפי אטיפי)? היות ואין לי כל תלונה על קוצר נשימה או שיעול או כאב, האם אני צריך המשך בירור אצל רופא ריאה? האם צריך CT נוסף? תודה

10/05/2023 | 19:31 | מאת: דן

פרט נוסף. לפני שנתיים חליתי בקוביד מזן האומקירון אבל ללא שיעול. האם זה או דלקות הריאה בעבר יכולים להסביר GGO קל בריאה ימנית מרכז? אנימ מוצא קשר בין GGO לדלקות ריאה פעילות אבל לא כאלו שכבר חלפו מזמן.

שלום, ממצאי GGO יכולים להיות שאריות זיהום כמו קורונה אבל קשה לדעת בודאות. ממליץ להגיע עם הסיטי להערכה במרפאת ריאות. תמטים קטנים במו שהוזכרו הם לרוב חסרי משמעות.

מנהל פורום מחלות ריאה