תופעות לוואי של רלבר

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

25/08/2022 | 00:16 | מאת: דן

שלום, לפני כחודש הגעתי (דרך רופא המשפחה) לרופא ריאות והתלוננתי שלאחרונה לעיתים אני חווה מעין קוצרי נשימה. רופא המשפחה חשב שמדובר אולי בחרדה אך רופא הריאות איבחן אסטמה קלה לאחר תפקודי ריאות (צילום חזה ואקג תקינים, טרם בוצעו תפקודי ריאות מורחבים ואקו לב במאמץ). הוא המליץ על טיפול ברלבר למשך לפחות חודשיים שלושה ואז לחזור אליו. אני כבר כשלושה שבועות משתמש ברלבר, ומאז שהתחלתי להשתמש החל לי מעין שיעול יבש טורדני, לעיתים עם ליחה ירקרקה, וביום-יומיים האחרונים אני סובל מחולשה ומסחרחורות. בסך הכל עד לרגע זה אני לא מרגיש שהמשאף תרם לי יותר מדי, נהפוך הוא, אני מרגיש פחות טוב בתקופה הזו. האם ייתכן שההרגשה שלי קשורה לרלבר ואולי יש צורך להפסיק את השימוש בו או אולי להחליף למשאף אחר? תודה רבה!

25/08/2022 | 00:28 | מאת: דן

שכחתי לציין: בן 40, לא מעשן, אב ושני אחים אסטמתיים. במהלך ההיסטוריה לא סבלתי כמעט בכלל מקוצרי נשימה. תוצאות תפקודי ריאות שבוצעו אצל הרופא: FVC 5.91 - 110% FEV1 3.99 - 91% FEV1/FVC - 67%

שלום, זה לא רגיל אבל תמיד יכול להיות מישהו שמגיב לא טוב למשאף מסויים. אפשר לנסות משאף אחר מסוג פוסטר עד שתגיע לרופא הריאות שוב. יש להקפיד לשטוף את הפה לאחר השימוש.

מנהל פורום מחלות ריאה