תפקודי כבד ואיזוניאזיד

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

19/04/2021 | 07:50 | מאת: אמנון

שלום, התחלתי טיפול מונע (שחפת לטנטית) באיזוניאזיד לפני כחודש וחצי כהכנה עתידית לטיפול ביולוגי (קרוהן) לאחר חודש טיפול תוצאות אנזימי הכבד: AST - 88 הטווח 5-35 ALT - 124 הטווח 5-45 ידוע לי כי התרופה מעלה אנזימי כבד. האם העליה היא ברמה הצפויה או עליה חדה מידי ? האם נדרש לבצע פרט לבדיקה אחת לחודש משהו נוסף ? עד איזה ערכים ניתן להמשיך בטיפול האיזוניאזיד ? לאילו תופעות נוספות יש לשים לב ? תודה נ.ב. בטופל בסכרת בשנות ה-50 (לא שותה ולא מעשן)

שלום, אם יש עלייה פי 3 באנזימים או סימפטומים שקשורים לתפקוד הכבד כמו חולשה, צהבת, כאבי בטן יש להפסיק את הטיפול ולגשת לרופא המטפל. ממליץ לעקוב כל שבועיים אחרי בדיקות הדם.

23/04/2021 | 23:56 | מאת: אמנון

תודה על המענה המהיר אין כרגע כאבי בטן ואין סימני צהבת הנחו אותי לבצע בדיקות דם שוב חודש לאחר הבדיקה הקודמת לפני קבלת המנה החודשית הבאה של הכדורים. הפעם אבקש גם לבצע בדיקת בלירובין * האם בערכים כמו שלי או חלילה אם אגיע לערכים פי 3, לאחר הפסקת הטיפול הכבד חוזר לערכים נורמליים או שעלול להישאר נזק קבוע לכבד ? * האם הערכים שציינתי צפויים לאחר חודש טיפול או שהם גבוהים מהצפוי ? * האם העליה בערכים צפויה להמשיך לעלות בד״כ באם הם מתייצבים לאחר החודש הראשון/השני ? * האם נדרש לבצע טיפול כלשהוא (כדורים, ויטמינים) בזמן טיפול באיזוניאזיד ? טיפול תומך או מונע כלשהו ? המון תודה על הסבלנות והמענה

מנהל פורום מחלות ריאה