היצרות מסתם

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

30/01/2021 | 11:24 | מאת: א

שלום, אבא שלי בן 88 יש לו היצרות קשה של מסתם אאורטלי והפרעה רסטרקטיבית קלה. FEV1 90, FVC 77, FEV1/FVC 0.81, TLC 73, DLCO 77. תפקודי ריאות דומים. שיעול יבש גם היה. 2014 סיטי חזה הראה שינויים פיברוטיים ב LLL. 2015 הצללות עדינות חדשות TREE IN BUD ב LLL, שינויים פיברואטלקטטיים בבסיס שמאל. החודש כחלק מסיטי ל tavi - עיבוי רקמתי תת פלאורלי בבסיס שמאל ללא עדות לפיברוזיס, עיבוי ספטות אינטר לובולריות ייתכן כעדות לגודש כרוני. הסיבה לביצוע ה tavi (עוד לא נעשה) היא הופעת תסמינים שלא היו - קושי במאמץ, עם קוצר נשימה, אבל זה נשמע כמו צפצופים ולא כמו שהבן אדם נושם מהר. נניח הוא הולך וצריך לעצור, וכשיושב נושם ושומעים צפצופים. האם הצפצופים גם יכולים להתאים לקוצר נשימה שקשור למסתם? או שזה תסמין של מחלת ריאות? כמו כן, מה המשמעות של עיבוי הרקמה ועיבוי הספטות? למה לא צוינו שינויים פיברוטיים? ממה שהסביר לנו הרופא אז זה צלקות. עישן בעבר. האם זה מזה?

שלום, לפעמים בעיה במסתם שגורמת לגודש ריאתי יכולה לגרום לציפצופים בנשימה. שאלה קשה אם המגבלה קשורה ללב או לריאות. קשה לענות על כך בצורה מוחלטת. לפי תפקודי הריאות אין מגבלה משמעותית למרות השינויים שנראו בסיטי. יתכן קשר לעישון אך לא הכרחי. יש להשוות את בדיקות הסיטי ולהתייחס אך בכל מקרה כפי שאמרתי תפקודי הריאה אנם פגועים באופן משמעותי.

02/02/2021 | 00:33 | מאת: א

תודה רבה ד"ר אתה מעולה. מה זה אומר גודש ריאתי? נוזלים? תוכל להסביר מה בדיוק יש לו בריאות? שינויים פיברוטיים ועיבוי רקמה?

02/02/2021 | 00:40 | מאת: א

והאם אתה ממליץ לקחת פוסיד? לקח בעבר היום יש קצת בצקות ברגליים. אולי עד שמחלת הלב תשתפר אם נראה שיש גודש

מנהל פורום מחלות ריאה