משאף סטרואידי בהריון- האם מותר? האם עשוי להזיק לעובר?

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

13/05/2020 | 18:54 | מאת: ליבי

שלום, אשמח להתייעץ. הלכתי לרופא ריאות שלשום, שאיבחן את האסתמה שלי כמתמשכת, חמורה ולא מאוזנת, ואמר שלטובת ההריון חובה לאזן אותה... הוא נתן לי משאף סטרואידי, שנקרא פוסטר (foster) ורשם לקחת 2 שאיפות כל לילה וכל בוקר. בחיים לא לקחתי משאף ואני מוטרדת מזה מאד. בדקתי את העלון לצרכן, רשום לא להשתמש בהריון (וגם המון תופעות לוואי...) יש לי זכרון שסטרואידים זה לא מי יודע מה לגוף. בטח שלטווח ארוך. הוא ביקש שאבוא עוד חודשיים ואז נראה אם ניתן להפחית... אבל מה,רשום בעלון אסור להפסיק על דעת עצמי, ככה שזה תלוי בו, וזה אולי לכל החיים! אני לא יודעת מה להחליט ואני די מיואשת- הצפצופים והליחה מתפרצים כל הזמן עכשיו, מאלרגיות, צחוק, טיפה אבק, שינויי מזג אויר... ניסיתי בשנים האחרונות כל טיפול אלטרנטיבי שאני מכירה, אני רק יכולה לקצר את זמן ההתקף, כשאני במצב של ערות. אבל יש לי את אותה תדירות מרובה של התקפים... ובלילות זה מחמיר ומעיר אותי... ואני חוששת להריון . אשמח לדעת מה דעתך על המשאף הזה? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, פוסטר הוא משאף טוב. הוא מותר בהיריון למי שצריך. "פוסטר - מותר בהיריון. הריון: אי־איזון של האסתמה עלול לגרום נזק לעובר עקב מחסור בהספקת חמצן דרך השליה. יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני שמתחילים להשתמש במשאף בזמן ההריון." - מתוך מדריך התרופות של הכללית.

13/12/2023 | 20:45 | מאת: סתיו

השתמשתי מספר פעמים במשאף פוסטר (שניתן לי טרם ההריון) בשל קוצר נשימה. אני בשבוע 10 להריון. הבנתי שבנטילה של משאפים כמו פוסטר עלול להיגרם שפה שסועה אצל העובר. האם גם בנטילה של פעמים בודדות הדבר נכון? תודה.

מנהל פורום מחלות ריאה