לבעלי ( שהינו אקדמאי ) יש דיסלקציה

דיון מתוך פורום  רפואה ומשפט

21/12/2005 | 10:29 | מאת: אורית

שלום למנהל /ת הפורום . לבעלי ( האקדמאי ) יש דיסלקציה והפרעות קשב ( מאז ילדותו ) . הוריו שהינם אנשים משכילים ואמידים מסרבים בהחלטיות לנסות למצוא לו מסגרת שיקומית הולמת שתעזור לו במציאת תעסוקה . בעלי מחוסר כל מסגרת מאז הפסיק את לימודי ראיית החשבון שלו ביולי 2004 , ומאז מצבו הנפשי הידרדר מאוד . אני ניסיתי לעזור לו ככל יכולתי ע''י ברור על אגודות ומסגרות שיקום , אולם בעלי מסרב . יש לי הרגשה שמאחורי הסירוב העיקש של בעלי עומדים הוריו ( שרוצים '' להעניש '' אותו על שכשל בלימודיו ). אני יודעת שיש חוק שמחייב אזרחים לדווח לרשויות על התעללות פיזית או נפשית באדם , האים חוק זה חל גם על הזנחה רפואית ? כלומר - האים אני יכולה להתלונן כנגד הורי בעלי על הזנחתו הרפואית ? בתודה , אורית .

לקריאה נוספת והעמקה

בעייתי משהו את התחתנת עם בעלך - כאשר ידעת על מצבו הקליני או שהסתירו את זה ממך? נני שידעת - הרי זה שהוא עזב את הלימודים חל רק לאחר שהתחתנת - ומה הקשר להורים? האם הוא עומד ברשות עצמו או איך הוא ממן את הלימודים? ואם הוא עומד ברשות עצמו - הרי זה הוא שיכול לתבוע את ההורים - אולי - ולא את. את - דווקא זו שצריכה לתבוע אותו - ואולי דרכו את ההורים. אבל למה לתבוע בכלל כאשר אפשר אולי לשבת ולדבר ולשכנע ולהשיג את היעדים שאת רוצה להשיג - וזה עזרה לבעלך?

26/12/2005 | 17:31 | מאת: יוסי

שהו לא מסתדר לי בסיפורה של אורית. מצד אחד בעלה הוא אקדמאי ומצד שני הוא נכשל בלימודים ועוד כמה וכמה תהיות שעולות מן הסיפור. נראה שהבעיה היא ביחסים בינה לבין הורי הבעל אותם היא מבקשת להעניש.

מנהל פורום רפואה ומשפט