מה ההבדל בין לקות למידה לבעיות קשב וריכוז ?

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

15/12/2013 | 16:43 | מאת: SUNSHINE

לביתי בת 11 אובחנה לקות למידה. ואמרו לנו שיש לה גם בעיית קשב "קלה" האם בהכרח יש לה גם בעיית קשב וריכוז ? באבחון המליצו להמשיך לאבחון אצל נוירולוג - האם זו המטרה ? כדי לדעת אם יש לה גם בעיית קשב וריכוז ? ד"ר ברנע - האם אתה בעד טיפול בריטלין בגיל כזה ? תודה רבה !

לקריאה נוספת והעמקה

קרן שמש שלום, לקות למידה היא קושי למודי (דידקטי) מסויים, בהעדר סיבה אחרת המסבירה קושי זה. קושי דידקטי עלול להיות בקריאה, בכתיבה, בהבנת הנקרא, בהבנת הנשמע, במתמטיקה ועוד. העדר סיבה אחרת, משמעה הוא שהילד אינו סובל מהפרעות אחרות כמו פגור שכלי, חרשות עוורון וכו' הפוגעות בלמוד. הפרעת קשב ורכוז הינה קושי להתרכז לאורך זמן בפעולות המצריכות רכוז, באופן התואם לגילו של הילד. הפרעת קשב ורכוז ולקויות למידה הן הפרעות שונות, אך הן עלולות להופיע ביחד. יתרה מכך, ילד הלוקה בהפרעת קשב ורכוז, נמצא בסכון גבוה יותר לסבול מלקות למידה. כדי לברר האם ילד לוקה בהפרעת קשב ורכוז, יש צורך באבחון של הפרעת קשב ורכוז. כדי לברר האם ילד סובל מלקות למידה, יש צורך באבחון דידקטי. לגבי דעתי על טפול ב-Ritalin. אני בעד טפול, כאשר יש צורך בטפול, כלומר, כאשר יש פגיעה בתפקודו של הילד או שהמצב גורם לו למצוקה. במקרים רבים של ילדים הלוקים בהפרעת קשב ורכוז, טפול ב-Ritalin הוא טפול מצויין. שבת שלום, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים