אבחון בהתפתחות הילד

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

20/07/2013 | 23:45 | מאת: מיטל

שלום ד"ר ברנע, יש לי ילדה בת שלוש וחצי שעברה אבחון בריפוי ועיסוק עקב בעיות במוטוריקה גסה ובעיות של אי יוזמה לשחק עם ילדים אחרים. לפי האבחון בכלל נאמר שם שיש לה בעיות קוגנטיביות, וקשב וריכוז, על סמך זה שהילדה לא הרימה את הקוביות שביקש, לא ציירה את מה שהוא אמר לה במבחן VMI של BEERY. הוא טען שהיא לא מבינה הוראות ושהיא צריכה תיווך כל הזמן במשימות. הילדה שלי מאוד מופנמת וביישנית וצריכה אותי לתיווך כל הזמן מזרים. האם הוא לא הגזים ויכול להיות שפשוט היא לא הרגישה חופשייה לידו? האם הבעיה היא לא ריגשית התנהגותית? האם הפרעת קשב ורכוז יכולה להיות לילדה שקטה רגועה ועדינה? בתודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

מיטל שלום, המידע שסיפקת חלקי בלבד, ונראה לי שכלל אינו קשור לפורום, כיון שעיקרו אינו עוסק בהפרעת קשב ורכוז. אבחון של רפוי בעסוק אינו אבחון קוגניטיבי. אני מניח (ומקוה) שמה שנאמר לך אינו מסתמך על כך שהילדה לא בצעה הוראה פשוטה, אלא על סמך התרשמות כוללת. אם הילדה ביישנית ומופנמת (ואולי אף חרדתית), הדבר בהחלט עלול לפגוע בתוצאות האבחון. עם זאת, מאבחנים בהתפתחות הילד נתקלים במצבים כאלו פעמים רבות. אני מציע שתפני לרופא המאבחן, ותבקשי הסבר מלא, הן על תוצאות האבחון, והן על הדרך בה הוסקו המסקנות. יום טוב, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים