האם אימון יכול לחסוך טיפול תרופתי או שחייב שילוב?

דיון מתוך פורום  הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

05/12/2015 | 20:11 | מאת: אלונה

אני אם לילד בן 10 שאובחן לאחרונה כסובל מהפרעת קשב וריכוז ואני בוחנת את האפשרויות לפני שאתחיל בטיפול. כרגע אני שומרת על ראש פתוח ומנסה להמתין עם טיפול תרופתי אלא אם יתברר כי זו האפשרות היחידה. המאבחן המליץ על טיפול תרופתי אבל נראה מה נחליט.. בכל מקרה בזמן בחינת האפשרויות נתקלתי במאמנת שקוראים לה שוש מעוז אריה שמציעה אימון אישי שמיועד לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז. מדובר במפגשים של אחד על אחד ולא בקבוצה. ברור לי מראש, עוד לפני שאני פונה אליה, שמדובר בתהליך ולוקח זמן עד שייראו תוצאות. אנחנו סבלניים אבל ברור שהקושי קיים ופוגע בתפקוד היומי בלימודים כך שאם התהליך ארוך ורואים תוצאות רק לאחר תקופה, לא בטוחה אם זה הכיוון הנכון. מצד שני, אם זה דורש המתנה ויחסוך ריטלין או טיפול תרופתי אחר, זה בהחלט משהו שצריך לחשוב עליו. אשמח לחוות דעת שלכם לגבי אימון אישי ואם זה אכן יעיל ואפשרי גם ללא טיפול תרופתי או שזה במקביל?

לקריאה נוספת והעמקה
08/12/2015 | 10:13 | מאת: דודי

שלום אלונה, אני לא רופא וכותב רק מנסיוני עם 2 ילדים בעלי הפרעת קשב. בתחילת הדרך גם אני מאד חחשתי מהטיפול התרופתי, כשהתחלתי לנבור בנושא ראיתי בריטאליו או יותר נכון החומר הפעיל בו לנגזרות התרופתיות השונות "מתילפנידאט" הוא חומר בעל נסיון רב של עשרות שנים, ובגדול התובנה הגדולה שלי, שוב אינני רופא, שאם יש תופעות לוואי מטרידות פשוט מפסיקים וזה עובר... כך שהמוצר לטעמי בטוח לשימוש. יש המון מוצרים בשוק החל מתוספי מזון ועד אימונים וביופידבק למיניהם.. לצערי תחום זה פרוץ וכל אחד משווק מרכולתו ללא פיקוח והמחירים... בשמיים. כאחד שעוקב אחרי כל אלו ומנסה גם מה שנראה לי מוצלח או רציני יותר אני יכול לומר שעד היום לא מצאתי פתרון למעט הטיפול התרופתי, לצערי, ובעייני תוספי מזון / טיפול אלטרנטיבי שקולים לתרופה רק השאלה כמה מחקר עומד מאחוריה וזאת סוגיה חשובה.. אבל למקום אחר. אם הייתי במקומך הייתי מתחיל עם טיפול קונבנציונאלי ולו כדי לתת לילד ולכם את המקום להתחיל לעבוד על כל הנדרש בסביבה רגוע ומקבלת. הילד יפנים ויקבל את התכנים מכם ביתר קלות. במידה ומוצר זה או אחר יעבוד ניתן תמיד להוריד מינונים / להפסיק בתיאום עם הרופא. בעבר לא היו מאבחנים כמעט / מטפלים וחלק ניכר מילדי הפרעת הקשב הצליחו לשרוד ובהצלחה. אבל איכות החיים היתה שונה ולילדים שלנו אנחנו רוצים יותר טוב. בהצלחה בקבלת ההחלטה. דודי, אב עם קצת נסיון :)

אלונה שלום, המונח "אימון אישי" הוא מונח מעורפל מאד, וכמעט כל דבר יכול להכנס תחתיו. למוד הילד כיצד להתרגן - בלמודים ובכלל - בהחלט עשוי לעזור, אך הדבר אינו פותר את הבעיה הבסיסית של חוסר קשב ורכוז. הטפולים שהוכחו כיעילים הם הדרכת הורים וטפול תרופתי, ולכן אני ממליץ על טפולים אלו. אם תבחרי בטפול אחר, אז אני ממליץ, כמו בכל טפול, לקצוב זמן ובתום תקופה מסויימת לבדוק אם יש שפור משמעותי. אם אין שפור משמעותי, כדאי לחפש טפול אחר. שבוע טוב, ד"ר ברנע ארז.

מנהל פורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים