תופעות לוואי בתחילת טיפול

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

07/06/2012 | 10:14 | מאת: אנונימי

התחלתי טיפול בציפרלקס 5 ימים חצי כדור עקב חרדה קשה והתקפי פאניקה, כרגע תופעות הלוואי היחידות שאני מרגיש הן תחושה של בחילות מדי פעם, סחרחורות,התכווצויות שרירים והחמרת החרדה במקום הקלה שלה.יש לי מספר שאלות: 1)האם תופעות הלוואי של הסחרחורות,התכווצויות שרירים ובחילות אלה תופעות לוואי שחולפות בדר"כ אחרי שבועיים?והאם ייתכן שיהיו לי במהלך הטיפול עוד תופעות לוואי שכרגע איני סובל מהם? 2)מתי מומלץ לעלות לכדור שלם של 10 מ"ג(מומלץ יותר משבוע על 5 מ"ג התרגלות לגוף)? 3)מתי ההחמרה בחרדה מהתרופה אמורה להעלם ואתחיל להרגיש הקלה בחרדה? 4)האם שימוש בתרופת הרגע כמו לוריוון אפשרית לשימוש פעמיים ביום עד שאקבל את ההשפעה מהציפרלקס,ואיך עליי להפסיק אותה אח"כ?

לקריאה נוספת והעמקה
07/06/2012 | 13:20 | מאת: שני כרמי

שלום. לגבי תופעות הלוואי- קשה לחזות מתי יחלפו ואם תופענה אחרות. אצל חלק מהמטופלים, חלק מהתופעות חולפות לאחר מספר שבועות ובחלק מהמקרים התופעות הן ממושכות. תצטרך להיות סבלני ולקוות שהתופעות המטרידות יחלפו. אם התופעות ימשיכו להטריד- אנא, פנה לרופא המטפל שלך. לגבי העליה ההדרגתית במינון- תצטרך לעקוב אחר הוראות הרופא. בדר"כ נהוג להעלות את המינון מידי שבוע. לגבי הופעת חרדה פרדוקסלית- לרוב, חולף לאחר כשבועיים של הטיפול התרופתי. לגבי שימוש בתרופות נוגדות חרדה - זה מותר ומקובל וגם כאן, תצטרך לעקוב אחר הוראות הרופא. אם אתה נוטל לוריוון במינונים גבוהים ולמשך תקופה ארוכה- תצטרך לרדת במינון באופן הדרגתי. בהצלחה.

09/06/2012 | 16:42 | מאת: אנונימי

האם זה אופייני שבתחילת הטיפול במינון של 5 מ"ג עדיין יש תופעות של אי שקט,הגברת חרדה, לחץ חזק בחזה? או שזה סימן שהתרופה לא משפיעה טוב ועליי להפסיק ולהחליף לאחרת? אם הגוף לא סובל טוב את ה-5 מ"ג עדיין ועבר כבר שבוע כדאי להמתין עד שאעלה ל-10 מ"ג? מתי תפסיק ההחמרה בחרדה בעצם(לא מדבר על הקלה אפילו) אבל שלא ארגיש רע יותר מהתרופה?

מנהל פורום תרופות ורוקחות