תחילת שימוש בציפרלקס

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

31/05/2012 | 16:26 | מאת: עידן

הפסיכיאטר הציע לי טיפול בציפרלקס לטיפול בהפרעות חרדה ופאניקה, קראתי כי בתחילת הטיפול עלול להופיע החמרה של התסמינים וההתקפי חרדה, האם רצוי במידה וזה קורה לשלב נוגדי חרדה במהלך הימים הראשונים על הציפרלקס? האם מומלץ לקחת אותם עם האוכל? ואם אפשר לשלב בין ציפרלקס לנוגד חרדה האם צריך להיות מרווח מסוים בין הנטילה שלהם? כמו כן אודה לך אם תעזרי לי בהבנה של מה ההבדלים בין קסנקס,קלונקס,לוריבן ואסיוול. מה נחשב להכי יעיל והכי פחות ממכר עם תופעות לוואי לחרדה והתקפי חרדה?

לקריאה נוספת והעמקה
31/05/2012 | 20:54 | מאת: שני כרמי

עידן שלום. הופעת תופעה פרדוקסלית של חרדה מוגברת בימים הראשונים לטיפול בציפרלקס אינה שכיחה, חולפת לרוב מעצמה בתוך כשבועיים מתחילת הטיפול וניתן להפחיתה ע"י עליה הדרגתית במינון. במידת הצורך, יכול הרופא המטפל לתת גם טיפול מקביל בנוגדי חרדה. ניתן ליטול את הציפרלקס ואת נוגדי החרדה עם או ללא אוכל. אין צורך לרווח בין נטילתם. הבחירה בתרופה נוגדת חרדה נעשית ע"י הרופא המומחה, בהתאם למצבו של החולה, להיסטוריה הטיפולית שלו ולניסיון המקצועי של הרופא. לכל התרופות נוגדות החרדה ישנן תופעות לוואי, חלקן דומות. יעילות התרופות שציינת די דומה אך יתכנו ביניהן הבדלים בהשפעה על היבטים נפשיים שונים בתוך הפרעת החרדה. כל התרופות שציינת עשויות לגרום לתלות בשימוש ממושך. בהצלחה.

02/06/2012 | 17:02 | מאת: עידן

כמו כן אני סטודנט באוניברסיטה ובקרוב התקופת מבחנים מתחילה, האם זה יכול לפגוע לי בריכוז או בזכרון? כלומר האם כדאי לחכות לאחרי תקופת המבחנים להתחיל בטיפול כדי שהתרופה לא תטשטש אותי או תפגע לי בריכוז או שזה לא פוגע בריכוז וההיפך אפילו יכול לשפר ריכוז לחרדתיים..?

מנהל פורום תרופות ורוקחות