שילוב פרופסיה ורמוטיב

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות

23/03/2012 | 20:51 | מאת: מדוכא

ראשית רציתי לציין שאני גבר בתחילת שנות ה-30, נוטל פרופסיה כ-4-5 שנים בערך, בתקופה האחרונה לקיתי בדיכאון והתחלתי להשתמש בתרופה בשם רמוטיב(היפריקום), היא היתה מאוד יעילה ועזרה לי, לאחר כ-3 שבועות של שימוש בערך השיער הפך לדק מאוד והתחילה לי נשירה וקשקשת חמורה, כאשר לא הייתה ברורה הסיבה,מאוד נבהלתי אז ישר הפסקתי את התרופה. ניסיתי מספר תרופות על בסיס כימיקלי אשר רק גרמו לתופעות לוואי ולא עזרו לי, מה גם שרוב התופעות לוואי של פרופסיה של זקפה חלשה וזרע מועט פשוט נעלמו כמעט לחלוטין בתקופה הזו והכל חזר לקדמותו. קראתי לא מעט שההיפריקום גורם לביטול בכבד של תרופות מסוימות, האם ייתכן שהנשירה נגרמה לי כי בעצם זה ביטל את השפעת הפרופסיה? האם ייתכן שאם הייתי מפריד את הנטילה אחד בבוקר והשני בערב היתה נמנעת התופעה של הנשירת שיער או שאם זה מבטל את התרופה גם אם יילקחו בהפרש של 12 שעות הרמוטיב יבטל את השפעת הפרופסיה, או שלדעתך הרמוטיב פשוט גורם לנשירת שיער בלי קשר לביטול השפעתה של התרופה ולכן נגרמה הנשירה? אני פשוט במצב לא קל מבחינה נפשית וזקוק לזה, אבל מצד שני לא רוצה להקריח ולאבד תוצאות של שנים פתאום בחודשיים-שלושה... האם הפרדה של נטילת רמוטיב בבוקר ופרופסיה בערב יכולה לעזור במידה ואכן יש ביטול של הפעולה? אשמח לקבל את חוות דעתך על העניין

לקריאה נוספת והעמקה
24/03/2012 | 19:31 | מאת: שני כרמי

שלום. לא מצאתי עדויות לכך שרמוטיב (היפריקום) גורם לנשירת שער. כפי הנראה, איבוד השער נגרם על רקע ירידה ביעילות הטיפול בפרופסיה בגלל הנטילה המקבילה של רמוטיב. היפריקום גורם למטבוליזם מוגבר של פרופסיה (FINASTERIDE) בכבד ולסילוק מואץ של החומר הפעיל מהגוף. כלומר, יעילות פרופסיה פוחתת. הפרדה בין נטילת שתי התרופות לא תועיל. כל עוד נעשה שימוש בהיפריקום, פינוי הפרופסיה מהגוף יהיה מואץ ויעילותה פחותה. עליך להתייעץ עם רופא לצורך מציאת הטיפול התרופתי המיטבי עבורך. בהצלחה.

24/03/2012 | 19:47 | מאת: מדוכא

מצאתי גם מחקר המעיד על כך, בקישור הנ"ל: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0928098708004776 אז מה עלי לעשות כדי לחזור למיטבי ולא לאבד את השיער?התרופות הקונבנציונאליות לא עזרו לי..... האם ייתכן שכל בעיית הדיכאון נובעת מהפינסטריד בעצם ובגלל שהרמוטיב מבטל את ההשפעה שלה אז אני מתחיל להרגיש מצויין והחשק המיני והזקפה חוזרת למצב רגיל? האם הפרדה של 12 שעות בין נטילת שתי התרופות לא תעזור לכך שהרמוטיב תבטל את השפעת הפרופסיה? ודבר אחרון, האם מינון של 250 מ"ג רמוטיב במקום 500 מ"ג יהיה יעיל וגם לא ישפיע על ספיגת הפרופסיה בגוף?

מנהל פורום תרופות ורוקחות