סיכות או תפרים
דיון מתוך פורום ניתוחים קיסריים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
פרופ' אלחלל שלום רב, אני מתייעצת איתך לגבי ניתוח קיסרי בעוד כחודש. הריון יקר. מעקב של רופא פרטי. דעות חלוקות בין שני רופאים טובים. אחד גורס כי סיכות מתאימות וטובות יותר לחתך קיסרי לטווח הארוך. ואילו רופא אחר גורס כי תפרים מעדנים את הצלקת, נוחים יותר וההחלמה מהירה יותר ... אני יכולה להחליט. מה עדיף על מה? גם האסתטיקה חשובה לי מאוד מאוד וגם ההחלמה המהירה כמובן. האם זה שהציע סיכות, טען כך כי פשוט קל יותר לתפור בסיכות?? תודה רבה!
שלום רב, הספרות חלוקה בנושא זה. אין תשובת בית ספר. לטווח הארוך מנסיוני אין הבדל משמעותי, בטווח הקצר יתכן שיכולת התנועה לאחר הניתוח מעט משופרת יותר בתפר תת עורי ואולם בסוג תפר כזה יש לעיתים המטומות תת עוריות קטנות אשר אך הן נספגות בהמשך. לסיכום שני הרופאים צודקים. בהצלחה בניתוח, פרופסור אלחלל