המוח-סוכר וקופאין וסבל רב

דיון מתוך פורום  נוירולוגיה - מבוגרים

30/01/2018 | 15:50 | מאת: יאיר

שלום רב. אני בן 35 סובל מחרדה מתמשכת ומטופל שנים בהצלחה בתרופות VIEPAX XR +CLONEX. בנוסף, אני שותה ביום בממוצע כ-1 ליטר קולה וזה משפר את ההרגשה הכללית שלי. ניסיתי בהדרגה להפחית את שתיית המשקה עד לרמת 0. חיכיתי כך 10 שבועות בהן עברתי סבל ממושך מאוד כולל החמרה בחרדות וירידה במצב הרוח. ממש תחושה של גמילה חריפה. אני עדיין עם תופעות גמילה שלא חלפו... מה עושה הסוכר הרב עם הקופאין שבמשקה הקולה למוח שגורם להנאה שכזו ולחילופין לסבל כזה רב כאשר לא צורכים יותר את המשקה?

לקריאה נוספת והעמקה

ליאיר שלום, קפאין מאט פרוק של כימיקלים דמויי אדרנלין. הפסקת קפאין יוצרת מצב של חסר יחסי בכמיקלים אלה במוח. רמתם יורדת בשעה שהקולטנים התאימו עצמם לרמה גבוהה. על כן תחושת גמילה ודכאון. הסוכר אינו השחקן העקרי, אם בכלל. בברכת בריאות, כרמל ערמון

01/02/2018 | 23:04 | מאת: יאיר

פרופסור תודה על המענה. פתרת לי תסבוכת בלתי מובנת ותסכול רב מתמשך. האם תמליץ לאור תיאורי "הגמילה" הממושכת אותם אני חש לחזור לשתות קולה אך בכמות ובתדירות פחותה? נניח אם הייתי צורך בשבוע 7 ליטר קולה וירדתי ל-0 בהדרגה אז לחזור לצרוך נניח 2 ליטר בשבוע סה"כ ? (לשתות רק בימי שני וחמישי לדוגמא ובשאר ימי השבוע להסתפק בקפה בלבד). זה יעזור לצאת מהגמילה שלא חולפת והדיכאון שהגיע בעקבותיו? או שעלי קודם כל לחזור למצב המוכר של 7 ליטר בשבוע לאורך כמה חודשים ומשם לבצע הפחתה כמות בעדינות רבה? רבה ולאורך זמן כדי לא לחוות את הגמילה? אודה לעצתך הכיצד לפעול כעת?

ליאיר שלום, יעוץ פרטני מחייב בדיקה ואינו יכול להעשות בהתכתבות. בברכת בריאות, כרמל ערמון

מנהל פורום נוירולוגיה - מבוגרים