שלוש שאלות באשר למשאפים , קוצר נשימה וופוטרם.

דיון מתוך פורום  COPD - חסמת הריאה

30/11/2017 | 12:24 | מאת: מימי

שוב שלום פרופ' מימון. שאלות לי אליך ( יש לי תור לרופא ריאות רק בעוד 3 חודשים...) : 1. רופא המשפחה שלי שהוא מומחה לרפואה פנימית הציע על שילוב של ספיולטו + קיו - בר כתחליף לאנורו ולרלבר , שני משאפים שאני לא ממש מחבבת מאחר שלא ניתן לדעת אם אכן שאפת את כל המנה ( אני חולת COPD במצב קשה ). מה דעתך ? 2. היתכן שהסטורצייה שלי תקינה בהחלט , ולכן אני לא משתמשת בחמצן , אך קוצר הנשימה די אקוטי בפעולות פשוטות כמו חפיפת שיער ? 3. האם השימוש בוואפוטרם עשוי להקל על המצב או שמיותר להוסיף אלמנט נוסף בטיפול ? המון תודה .

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מימי 1. השילוב המוצע בהחלט נותן כיסוי מקביל למה שאת מקבלת כעת כלומר שילוב של סטרואידים בשאיפה עם וונטולין ואירובנט ארוכי טווח 2. קוצר הנשימה בעת ביצוע מאמצים ברוב המקרים קשור לפיזיולוגיה הריאתית ולאו דווקא למחסור בחמצן כך שמה שאת מתארת נכון לרוב חולי האמפיזמה (קוצר נשימה במאמצים + סטורציה תקינה). 3. אנא התייעצי לגביי הוואפותרם עם רופא הריאות שלך, שמדובר באינדיקציות בודדות ואיני מכיר את כל פרטי מחלתך בהצלחה פרופ נמרוד מימון

04/12/2017 | 12:40 | מאת: מימי

קראתי את כל הנוגע לוואפוטרם אך לא ממש הבנתי מה הפעולה שהוא עושה. האם תוכל לסייע לי להבין ?. כפי שכתבתי , יש לי תור לרופא ריאות רק בעוד זמן רב. . תודה מאוד.

מנהל פורום COPD - חסמת הריאה