שאריות

דיון מתוך פורום  אורולוגיה ואין-אונות

08/04/2013 | 12:34 | מאת: roni

לאחר לידה בה לא נוקזו שאריות שתן- כנראה היתה אצירה שלא טופלה (היתה דלקת גם ונתנו לי המון נוזלים שלא נוקזו במשך 7 שעות לאחר הלידה בה נרדמתי מרוב אפידורל) ביצעתי אורודינמיקה תחושה תקינה קיבולת 388 הענות תקינה יציבות תקינהזרם שתן מקסימלי 3.5 שארית 150 (אחר התרוקנתי שוב ולא נמדדה שארית) אבחנה עקומת השתנה DYSFUNCTIONAL VOIDING. נאמר לי ע"י אורוגניקולוג שהמצב קרה בגלל שלא רוקנתי מנוזלים. הומלץ על פיזיותרפיה וביופידבק.... לשאלותי: אני מרגישה שכל יום אני נותנת פחות שתן האם המצב הנו בגלל שכבר עברו 3 חודשים מהלידה ויש פחות נוזלים בגוף? אחרי פעילות קשה לי מאוד לתת שתן מה יכולה להיות הסיבה?. האם זה מצב שחולף עם הזמן? אני כל הזמן בתחושת שלפוחית מלאה כשאני בפעילות (לא בישיבה ובשכיבה) האם עקומת ההשתנה תחזור לעצמה עם הזמן? האם כדאי לשתות יותר מהרגיל כדי לאמן את השלפוחית לתת הרבה שתן או שאין קשר? אודה לכל עצה!!!

לקריאה נוספת והעמקה

כדאי לפנות למרפאה אורולוגית ולבדוק שאריות שתן בעזרת סונר כדי לוודא שאינך מגדילה את שאריות השתן. אם זה נשאר בסביבות 150, אפשר להמתין ולקוות לשיפור. אם יש הגדלה של שארית השתן, צריך לשקול צינטור עצמי של השלפוחית

16/04/2013 | 21:48 | מאת: roni

תודה אפנה למרפאה אורולוגית. אם אגיע למצב של צנטור האם זה מצב שמסתדר עם הזמן או שאני אצטרך כל החיים לעשות זאת? אני מאוד מודאגת! האם יש עצות איך להתרוקן טוב יותר?

מנהל פורום אורולוגיה ואין-אונות