בן 11 חודשים, פתאום מסרב מוצקים

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

11/10/2013 | 13:23 | מאת: שופשופ

היי רנה, הנסיך שלי בן 11 חודשים, עד כה הכול היה לפי הספר- התחיל מוצקים מהרגע שטיפת חלב אישרו ועד כה אכל בהנאה כל דבר שהוגש לו. אהב הכול ומעולם לא דחה שום דבר. הילד, ברוך השם, אוהב אוכל ותמיד מוכן לטעום. ביומיים האחרונים הוא מכניס את האוכל לפה, ואז מוציא עם היד וזורק על הריצפה. ניסיתי גם את הדברים שהוא אוהב- עדיין אותו עניין. אני נותנת לו לאכול עם הידיים וכלום לא השתנה, פרט לעובדה שהחניכיים העליונות נפוחות ואדומות (בטח מבשל שיניים). האם ייתכן שזה קשור? בשתי השיניים התחתונות זה לא קרה. יש המלצות? אני חוששת שהוא ישאר רעב ומצד שני אני לא רוצה לחזור אחורה לאוכל טחון מידי או תמל יותר מ-3 או 4 ביום. נולד 4.325 קג. היום שוקל 10.800 קג. סדר יום: תמל 180 מל בשעה 6:00 פירות בשעה 9:00 מרק בשעה 12:00 תמל 180 מל בשעה 15:00 ארוחת ערב קלילה בשעה 18:00 (לאחרונה התחלנו עם ארוחה מוצקה במקום תמל 180) מנה קטנה של תמל לפני השינה 120 מל בשעה 19:30 ושינה עד הבוקר. לא מצאנו רגישויות. אודה לעצתך- כיצד אחזיר אותו לאכול בהנאה?!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, על פי התיאור שלך - אכן ילדך נסיך אמיתי!!! ויתכן מאד שבקיעת שיניים היא הגורם לשינוי בתיאבון - ובסירובו לאכול מוצקים כפי שאכל בעבר. הרבה תינוקות מעדיפים לחזור לפרק זמן של בקיעת שיניים - לתמ"ל - וכשהשיניים בוקעות - הם חוזרים חזרה לתפריט המוכר שלהם. אין צורך לדאוג שהשינוי הזה בתיאבון קורה, אך כדי לודא שאכן הסיבה היא בקיעת שיניים ולא אנמיה - מומלץ לבצע ספירת דם - לודא שאין ירידה בהמוגלובין- הפנייה לספרית דם ניתן לקבל מהרופא המטפל. לא צריך לדאוג שבפרק זמן זה יש ירידה במשקל - בדרך כלל יש - אבל אחרי החזרה למוצקים - יש הטבה - ולפעמים אפילו שיפור ניכר בתיאבון - כך שהירידה במשקל הופכת חזרה לעליה תקינה. שיהיה שבוע מקסים!

13/10/2013 | 19:28 | מאת: שופשופ

ספירת דם ביצענו כבר לפני כחודשיים והיה תקין. אני בכל זאת דואגת לשלב הרבה מאכלים עם ברזל וממשיכה לתת גם ברזל בטיפות. תודה רבה על התגובה. המשך שבוע מקסים.

מנהל פורום טיפת חלב