חיסון אדמת לאם

דיון מתוך פורום  טיפת חלב

21/04/2013 | 22:45 | מאת: טל

רנה שלום הריון שני בסוף שבוע 13, לגבי חיסון אדמת לי-חוסנתי ב שנת 95-כלומר 18 שנה אחורה.. האם זה תקין??.

לקריאה נוספת והעמקה

טל שלום, כדי להיות מחוסנת לאדמת צריך 1 משני הדברים - תיעוד של 2 חיסוני אדמת - ולפי מה שאת מציינת - חוסנת פעם אחת ב95. אפשרות נוספת - כייל נוגדנים חיובי לאדמת - כלומר כייל מעל 30. כיון שתיעוד של 2 חיסונים הוא בעל ערך גדול יותר מעצם כייל הנוגדנים - משרד הבריאות אינו ממליץ לבדוק את רמת כייל הנוגדנים לאדמת (כפי שהמליץ בעבר בתחילת כל הריון) - אלא להתחסן פעמיים - ואז אין צורך לבדוק יותר. אישה שיש בידה תיעוד של 2 חיסוני אדמת - נקראת מחוסנת לאדמת - ללא קשר לרמת כייל הנוגדנים. לא מומלץ להתחסן נגד אדמת בהריון, אך לאחר ההריון , כאשר תגיעי לטיפת חלב בע"ה בתום 9 חודשים - יש להביא את פנקס החיסונים שלך לטיפת חלב - שם האחיות יבדקו את התיעוד לגבי חיסון אדמת - ויחסנו אותך בהתאם לצורך. עד אז , שיהיה לך הריון קל ובריא!

23/04/2013 | 14:47 | מאת: טל

רנה תודה... איך בודקים כייל נוגדנים? ואגב איך נקרה החיסון של אדמת?ייתכן שחוץ מהמילה אדמת בעברית מופיע לי משהו נוסף באנגלית?

טל שלום, נוגדני אדמת בודקים בבדיקת דם פשוטה. יש סיכוי שהרופא שלח אותך לבצע בדיקת נוגדנים יחד עם מכלול של בדיקות אחרות - ספירת דם, נוגדנים לCMV, בדיקת שתן וכו'. הבדיקה תופיע כ: RUBELLA IGG - כייל חיובי (כלומר שאת מחוסנת) כל מספר מעל 30.החיסון שמופיע בפנקס חיסונים או שיירשם בשמו העברי - אדמת, או חיסון RUBELLA, או MMR(שזה למעשה שילוב של חיסון אדמת, חצבת וחזרת יחד כפי שנותנים אותו לפחות ב15 שנים האחרונות). בכל מקרה גם אם את לא מוצאת תשובה של בדיקת דם לכייל נוגדני אדמת - כל שעלייך לעשות הוא להביא את פנקס החיסונים שלך לטיפת חלב אחרי הלידה - ויחסנו אותך שם. אם את לא מוצאת את פנקס החיסונים - מספיק שתגידי לאחיות כי אין לך תיעוד של חיסון אדמת - וגם במקרה זה האחיות תחסנה אותך אחרי הלידה (ואין צורך בהפניית רופא).

מנהל פורום טיפת חלב